Vokietijos mokyklų patirtys rajono mokyklų tobulinimui
Pasak įžymios amerikiečių istorikės M. Beard, keliavimas tai ne vien vaizdų matymas – tai gilus ir ilgalaikis pokytis pasaulėžiūros reformoje.
Klaipėdos rajono ugdymo įstaigų vadovai turi ilgametę tradiciją pasibaigus mokslo metams vykti į kitas šalis ir susipažinti su jų švietimo ypatumais. Šio birželio 24-29 dienomis Klaipėdos rajono švietimo centro organizuotos kelionės maršrutas vedė į 2 didžiausias Vokietijos Bavarijos ir Badeno-Viurtembergo žemes. Žemės yra Vokietijos sudėtinės (dalinės) valstybės, kurios turi dalinį suverenitetą ir atstovus nacionaliniame parlamente. Dabartinis Vokietijos suskirstymas į žemes susiformavimo tik 1990 m. (kai apsijungė Rytų ir Vakarų Vokietija). Iki tol suskirstymas į žemes buvo tik Vakarų Vokietijoje.
Vasaros poilsio stovykla „Vasarėle, sušildyk mus“
Kaip ir kasmet, taip ir šiais metais, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje buvo organizuota tęstinė dieninė vasaros poilsio stovykla vaikams iš socialiai remtinų ir daugiavaikių šeimų. Stovykla veikė nuo birželio 10d. iki 14 d. Stovyklą lankė 1-4 klasių mokiniai. Stovyklos veiklas organizavo gimnazijos soc. pedagogė metodininkė Laima Rėbždienė, o jai talkino psichologė Aneta Žukauskienė.
Metodinė diena ,,Ugdymo erdvių ir veiklų pritaikymas, ugdant skirtingų gebėjimų vaikus"
2019 m. birželio 14 d. buvo organizuota metodinė diena ,,Ugdymo erdvių ir veiklų pritaikymas, ugdant skirtingų gebėjimų vaikus". Joje dalyvavo Jurbarko r. ir mūsų rajono logopedai ir specialieji pedagogai. Tęsiamas užsimezgęs specialistų bendradarbiavimas. Metodinės dienos dalyviai susipažino su Klaipėdos rajono Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos specialiojo ugdymo skyriaus ir Priekulės vaikų lopšelio-darželio gerąja patirtimi bei Klaipėdos rajono J. Gižo etnografinės sodybos galimybėmis ugdant skirtingų gebėjimų vaikus. Minėdami Gedulo ir vilties dieną dalyviai prisijungė prie šalyje organizuotos visuotinės tylos minutės, pagerbiant tautiečius, nukentėjusius nuo tremties ir kalinimų.
Kelionė į Čekiją
Gargždų ..Vaivorykštės" gimnazijos If klasės mokiniai birželio 12-16 dienomis vyko į edukacinę išvyką per Lenkiją į Čekiją. Čekijoje pažintinė kelionė prasidėjo žygiu pėsčiomis nesudėtinga trasa Prachovo uolomis, smiltainio uolų labirintais, kuriuos gamta sukūrė per daugybę amžių. Stebint aplinką mokiniams kilo klausimų, kaip ten augantys medžiai gali išgyventi, kai atrodo, kad nėra dirvožemio. Tokioje netradicinėje mokymosi aplinkoje buvo kalbama apie šios vietovės ekosistemą, augalus ir jų augimo ypatumus. Daug įdomių, net paslaptingų dalykų apie Čekijos istoriją mokiniai sužinojo apsilankę Čekų Rojaus simboliu laikomu Troskų pilies griuvėsiuose. Krkonošės nacionaliniame parke ,,eidami" medžių viršūnėmis (pakilo į 45 m aukščio bokštą) stebėjo kerinčio grožio vietovės panoramą.
Praktinė konferencija ,,Aktyvių metodų mugė“
,,Pasakyk man ir aš pamiršiu, parodyk man ir aš prisiminsiu, įtrauk mane ir aš suprasiu“- šia Konfucijaus sparnuota fraze 2019 metų balandžio 25 dieną Klaipėdos rajono Lapių pagrindinė mokykla sukvietė Dituvos, Lapių, Gargždų „Kranto“, Plungės r. Žadvainių pagrindinių, Kretingos r. Grūšlaukės mokyklos daugiafunkcinio centro pedagogus į respublikinę metodinę – praktinę konferenciją ,,Aktyvių metodų mugė“.
Lapių pagrindinės mokykla jau antrus metus yra išsikėlusi uždavinį – taikyti aktyvius pamokos metodus, todėl šioje mugėje buvo siekta pasidalinti gerąja patirtimi, pasisemti jos iš kitų mokyklos mokytojų, sužinoti apie jų sėkmingą praktinę veiklą.
Tarpmokyklinis projektas LAIKMEČIO ŽENKLAI – 2019
Pernai Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje startavęs tarpmokyklinis projektas LAIKMEČIO ŽENKLAI, šių mokslo metų pabaigą nuspalvino dar sodresnėmis ir prasmingesnėmis spalvomis. Prie priekuliškių ir Klaipėdos Sendvario progimnazijos prisijungė Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija. Mokiniai domėjosi Priekulės miesto istorija, literatūriniu ir gamtiniu paveldu. Projekto dalyviai apgailestavo, kad sunkiausiai buvo įveikiamos užduotys, reikalaujančios matematinių žinių ir inžinierinių sprendimų, tačiau puikiai jautėsi išmaniųjų technologijų pasaulyje. Įgytos žinios, pagilinti socialiniai-emociniai įgūdžiai: bendravimas, bendradarbiavimas, savitarpio pagalba. Mokiniai puikiai suvokė, kas yra pagalba kitam, mandagus pokalbis, pagarba asmeninei erdvei, pagarba vyresniems ir dėmesys aplinkiniams.