draugystes tiltas profesiniam tobulejimuiRugsėjo 15 ir 16 dienomis į Klaipėdos rajoną atvyko Kauno rajono švietimo įstaigų direktorių pavaduotojai ugdymui. Tai atsakomasis vizitas – pavasarį mūsų direktorių pavaduotojai lankėsi pas kauniečius. Kolegialus bendradarbiavimas leidžia pasikeisti  patirtimis, kuriose turima daugiausia stiprybių. Klaipėdos r. švietimo įstaigų direktorių pavaduotojai domėjosi STEAM ugdymu, kauniečių – pasirengimu įtraukiajam  ugdymui.

 Pirmiausia kolegas iš Kauno rajono šiltai priėmė Veiviržėnų J. Šaulio gimnazijos vadovų ir mokytojų komanda. Klaipėdos rajono PPT direktorė Jolita Narkevič ir Klaipėdos r. savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė pristatė įtraukiojo ugdymo situaciją rajone, gimnazijos vadovai Laima Navickienė, Jurgita Rudienė ir Karolis Pugačiauskas pasakojo, kaip vaikams sukuriamos ugdymo(si) aplinkos, kaip į pamokas įtraukiami karo pabėgėlių iš Ukrainos vaikai, mokytojai dalinosi patirtimi, kaip dirbama su gabiais ir mokymosi sunkumų turinčiais mokiniais – akcentuota realybė ir siekiamybės.

Veiviržėnų  Amatų centro vadovė Valė Krauleidienė  supažindino kauniečius su centro teikiamomis edukacinėmis programomis. Maloni staigmena – pasirodo jau kelios Kauno rajono mokyklos amatų centre lankėsi! Tikėtina, kad po šio vizito dar daugiau kauniečių mokinių ir mokytojų pasuks šia kryptimi. Svečiai mėgavosi  pietums pateiktais žemaitiškais patiekalais, o veiviržėniškių sūrai sulaukė aukščiausio įvertinimo.  

Maloniai kolegas priėmė Gargždų „Kranto“ progimnazijos vadovai. Dar pernai krantiečiai turėjo išorės vertinimą susijusį su specialiųjų poreikių mokinių ugdymu ir turi išskirtinės patirties, kuria dosniai dalijosi su kolegomis. Optimalus išteklių paskirstymas, tenkinant visų mokinių poreikius, kolegialus mokymasis, siekiant mokinių įvairovės pažinimo, potencialus reiklumas sau, užtikrinant visų mokinių įtrauktį ir Įtraukios kultūros kūrimas – stipriosios krantiečių veiklos sritys. Pasak direktoriaus pavaduotojos ugdymui Sonatos Mineikienės, svarbiausia  - bendradarbiavimas: mokytojo padėjėjo, mokinio, mokytojo ir tėvų. „Kranto“ progimnazijoje kolegos mokosi iš kolegų, tikslingai stebi vieni kitų pamokas, kur kreipiamas dėmesys į pagalbą mokiniui organizuojant ugdymo(si) procesą, ir tenkinant mokinių specialiuosius poreikius bei mokinio ir mokytojo padėjėjo bendravimą ir bendradarbiavimą. Džiaugtasi metodų ir idėjų mugėmis, kolegialiu bendradarbiavimu, bendrai padarytomis pamokų stebėjimo išvadomis ir visa eile gerų pavyzdžių.

Dovilų pagrindinės mokyklos direktorius Arūnas Grimalis ir specialioji pedagogė Svaja Siminauskė dalijosi savo emociniais išgyvenimais ir sukaupta didžiule patirtimi ugdant autizmo sutrikimą turinčius mokinius, kurių mokykloje net 19. Kolegas iš Kauno rajono sujaudino mokykloje dirbančių vadovų, mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų  pasišventimas ir kantrybė bei taikomi ugdymo metodai.

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vadovai lankėsi Gargždų lopšelyje-darželyje „Naminukas“, Veiviržėnų J. Šaulio gimnazijos  ir Dovilų pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyriuose. Kolegės pristatė savo darbo su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais metodus bei jų integraciją į bendras veiklas.

Dalijimasis patirtimi – pagrindinis šiuolaikinio ugdymo kokybės tobulinimo siekis ir geriausia profesinio tobulėjimo forma. Susitikimo metu aptartas bendradarbiavimas rengiant pedagogų profesinio tobulinimo programas ir stažuotes.

Vaizdo reportažas čia:

https://www.facebook.com/krsc.lt/posts/pfbid02b1gRPsPzpUk3yYQk5TvDd3ACMLrQeeN6Eg1MNGbM8VmyT64dr8LeVqdxtbbBtKRWl

https://www.facebook.com/krsc.lt/posts/pfbid02b1gRPsPzpUk3yYQk5TvDd3ACMLrQeeN6Eg1MNGbM8VmyT64dr8LeVqdxtbbBtKRWl