Humanizmas Antano Sutkaus fotografijose

Etika, psichologija, fotografija. TŪM STEAM kultūrinio ugdymo iniciatyva. TŪM I projektas.

Giedrė Jakaitė – etikos mokytoja,
Neringa Gerdauskytė – psichologijos mokytoja,
Gintautas Našlėnas – fotografijos mokytojas,
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Pamokoje integruotai taikytos etikos, psichologijos ir fotografijos žinios. Mokiniai analizavo Antano Sutkaus fotografijas per humanizmo ir tapatybės prizmę. Veiklos metu aptarti žmogaus jausmai, emocijos, kartų santykiai, socialinės temos. Diskutuota apie emocijų atpažinimą, asmenybės raišką ir visuomenės vertybes. Refleksijos metu mokiniai įvardijo, kurios nuotraukos jiems buvo artimos ar nustebino. Ugdytos kultūrinė, pažinimo, komunikavimo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos.

Aprobuota: Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje, 2024-11-25, mokytojų pasitarime.

https://drive.google.com/drive/folders/1hv7Qmow6MKY1Xli-jZv5W9qDx0og_ACj?usp=drive_link


Mąstymo žemėlapių panaudojimas ugdant mokinių komunikavimo kompetenciją

Ilma Agajan, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, etikos mokytoja ekspertė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Šis mokomasis darbas skirtas III gimnazijos klasėms, kuriose mokiniai mokosi pagal individualius ugdymosi planus, ir siekia ugdyti jų komunikavimo kompetencijas naudojant mąstymo žemėlapius. Pirmose pamokose jaučiamas „naujokų“ nerimas, todėl užduotys skirtos „pralaužti ledus“ ir skatinti bendravimą. Naudojamos tokios užduotys kaip „Mano svajonių diena“, „Panašumai ir skirtumai“ bei „Atspėk“, kurios padeda mokiniams geriau pažinti vieni kitus ir lavinti bendradarbiavimo įgūdžius.

Aprobuota Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje, 2023 m. rugsėjį.

https://drive.google.com/drive/folders/1gY3pBbzoVP27nKP5pnPw8kz53u7-EiqB?usp=sharing


Holokausto temos integracija į istorijos, pilietinio ugdymo, etikos ir kt. pamokas

Ilma Agajan, etikos mokytoja ekspertė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Metodinis darbas aptaria tikslus, kurių siekiama dėstant katastrofos laikotarpio temas, pateikia 2016 m. IHRA rekomendacijas (ko ir kaip mokyti apie Holokaustą). Darbe pristatomi konkretūs metodai ir būdai, nurodomi šaltiniai platesniam įsigilinimui į temą.

https://drive.google.com/drive/folders/19BLzpYwx6e6Y-43OiYwKGzncMkiBDgGV