Afrikos gyvūnai
Renata Liutikaitė-Lukošienė, vyresnioji mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Skaitmeninė didaktinė priemonė „Afrikos gyvūnai“ skirta 3–5 metų vaikams. Ši metodinė priemonė supažindina vaikus su Afrikos gyvūnų išvaizda ir skleidžiamais garsais, lavina kalbėjimo įgūdžius, loginį mąstymą bei ugdo skaitmenines kompetencijas. Naudodamiesi planšete ar stebėdami mokytojos rodomą ekraną, ugdytiniai analizuoja gyvūno kūno dalį paveikslėlyje, klausosi skleidžiamo garso ir bando įvardinti gyvūną. Priemonė skatina smalsumą, kūrybiškumą ir interaktyvų mokymąsi.
https://drive.google.com/drive/folders/1HRXf9awuR0UT3NA4HrGtI2hw61vBtrn3
Pievų gyventojai
Gitana Puidokienė, vyresnioji mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Skaitmeninio turinio priemonė „Pievų gyventojai“ skirta 3–5 metų vaikams. Metodinė priemonė supažindina vaikus su pievų gyvūnais, skatina aplinkos pažinimą ir tyrinėjimą, ugdo loginį mąstymą bei skaitmenines kompetencijas. Žaidžiant individualiai ar grupelėse, ugdytiniai naudodamiesi planšete ar išmaniuoju ekranu ieško nurodyto gyvūno ir padeda varlytei peršokti nuo lapo ant lapo iki kito kranto. Ši priemonė suteikia galimybę vaikams mokytis interaktyviai ir patirti pažinimo džiaugsmą.
https://docs.google.com/document/d/10hMbmRUoyBiwcCVZxZKBZlr5p7Cf7c0v
Transporto priemonės
Gitana Puidokienė, vyresnioji mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Skaitmeninio turinio priemonė „Transporto priemonės“ skirta 3–5 metų vaikams. Metodinė priemonė padeda supažindinti vaikus su įvairiomis transporto priemonėmis, skatina aplinkos pažinimą, lavina atmintį, susikaupimą, loginį mąstymą bei ugdo skaitmenines kompetencijas. Vaikai žaidžia grupelėse ar individualiai, naudodamiesi planšete arba išmaniuoju ekranu. Žaidimo tikslas – atversti po dvi korteles vienu ėjimu ir rasti jų atitikmenis. Ši priemonė suteikia vaikams galimybę mokytis žaismingai ir patirti atradimo džiaugsmą.
https://docs.google.com/document/d/1zJb-vO6UlS8WoZzfYXLLjQqOGFvQiTGs
Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir mokinio padėjėjų sukurtų sensorinių, technologinių priemonių naudojimas stiprinant įtraukųjį ugdymą
Albina Smilginienė, Džiuralda Kavolienė, Priekulės vaikų lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės
Jūratė Perminė, Reda Daukantienė, Priekulės vaikų lopšelio-darželio mokinio padėjėjos
Pranešime pateikiama Priekulės vaikų lopšelio-darželio geroji patirtis taikant sensorines, technologines priemones siekant stiprinti įtraukųjį ugdymą.
https://docs.google.com/presentation/d/1Kpt6-4o2Oz4hWHMJBQvMszyDtx2LRN7_/edit?pli=1#slide=id.p2
https://drive.google.com/drive/folders/1XsJSzT4WpioO5LGStG1R4Tbk-v-NMfUa
Emocijos
Danutė Surplienė, mokytoja metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Stalo žaidimas „Emocijų domino“ skirtas 3–6 metų vaikams. Žaidimą sudaro 28 kortelės, padalintos į dvi dalis, kuriose pavaizduotos skirtingos emocijos: geltona – pasibjaurėjimas, salotinė – išsigandimas, raudona – pyktis, violetinė – džiaugsmas, žalia – baimė, mėlyna – liūdesys. Žaidėjai, kurių gali būti nuo 2 iki 6, traukia po 4 korteles ir deda jas taip, kad sutaptų emocijų paveikslėliai. Jei kortelės nesutampa, žaidėjas traukia naują kortelę tol, kol randa tinkamą. Žaidimas padeda vaikams atpažinti ir įvardinti emocijas, skatina socialinius įgūdžius ir emocinį intelektą.
https://drive.google.com/drive/folders/1KAvbHP8JqHKbaVFkooss_95Vv8JF4uWi
Emocijų takelis
Danutė Surplienė, mokytoja metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Žaidimas „Emocijų takelis“ skirtas 4–6 metų vaikams. Žaidime vaikai susipažįsta su įvairiomis emocijomis, kurios vaizduojamos skirtingomis spalvomis: geltona – pasibjaurėjimas, salotinė – išsigandimas, raudona – pyktis, violetinė – džiaugsmas, žalia – baimė, mėlyna – liūdesys. Žaidimas lavina vaikų gebėjimą atpažinti ir išreikšti emocijas, naudojant veido ir kūno išraiškas. Kortelės su žvaigždutėmis skatina atlikti veiksmus, padedančius valdyti emocijas, kaip kvėpavimo pratimai ar apkabinimai. Žaidimas ugdo vaikų socialinius įgūdžius, skatina kantrybę, taisyklių laikymąsi, grupinį žaidimą ir emocinę savireguliaciją.
https://drive.google.com/drive/folders/1ATcuScm2lmbc47QwjxOEiZVDcQf9qfSL
Spalvos
Renata Rudgalvienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Mokomasis žaidimas „Dėliok pagal spalvas“ skirtas 2–4 metų vaikams. Žaidimą sudaro lentelės su spalvotais nupieštais rutuliukais bei lentelės su nupieštais rutuliukais ir skaičiais. Vaikas su pincetu ima tokios spalvos rutuliuką, koks nupieštas lentelėje, ir deda šalia spalvoto rutuliuko į tam paruoštą vietą arba ant spalvoto rutuliuko. Kitas žaidimo variantas – su pincetu ima spalvotą rutuliuką ir deda jį ant tokios pat spalvos skaičiaus, pasako, koks skaičius parašytas, skaičiuoja rutuliukus. Žaidimo tikslas – vaikui dėliojant rutuliukus lavinti jo smulkiąją motoriką, susipažinti su skaičiais bei spalvomis, išmokti dėlioti rutuliukus pagal numatytą seką.
https://drive.google.com/drive/folders/1cwaMk-J-leR05rgPj3C2_aJOckr1Vn43
„Smalsi vaikystė“
Loreta Stirbienė, vyr. mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio skyriaus vyr. mokytoja
Aprašymas: Pristatomos metodinės priemonės, skirtos 2–4 m. vaikų ugdomosioms veikloms. Priemonės, pagamintos vyr. mokytojos Loretos Stirbienės, naudojamos ugdomosiose veiklose siekiant ugdyti kūrybinius, kalbinius, skaičiavimo ir matavimo, komunikavimo, dėmesio koncentracijos, spalvų pažinimo, fizinio aktyvumo įgūdžius. Priemonės skatina ugdytinių smalsumą, norą pažinti juos supantį pasaulį, susipažinti su įvairiomis medžiagomis, formomis, paviršiais, padeda lavinti pojūčius, gauti naujos taktilinės informacijos, skatina žaisti ir bendrauti, stiprinti tarpusavio ryšius, ugdyti kasdieninius gyvenimo įgūdžius. Ugdytiniams suteikiama galimybė inicijuoti, improvizuoti, savarankiškai rinktis. Metodinės priemonės sukuria kontekstą žaidimų plėtojimui ir tęstinumui, turi universalų dizainą ir įvairias panaudojimo galimybes, padeda lengviau nukreipti ugdytinių veiklas tinkama linkme.
https://drive.google.com/drive/folders/1bcp_kl1_du7_SwrQ6rUfAZT5ivYJ8JdD
Teatro lėlės
Virginija Karpavičienė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė), Vilma Žviliuvienė (vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja), Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Sukurta ir pagaminta 10 netradicinių lazdelinių teatro lėlių iš įvairiaspalvių medvilninių siūlų ir balionų vaidinimui pagal Ritos Bagdonaitės knygą „Lašiuko kelionė“ (apie vandens apytaką gamtoje). Priemonė skirta lavinti vaikų kūrybiškumą, kalbą, sensorinį ugdymą. Su šia priemone vaikai laisvalaikiu gali improvizuoti, kurti vaidinimus ir išbandyti įvairesnius bei sudėtingesnius lėlių valdymo būdus.
https://drive.google.com/drive/folders/181asN1GV7Rx4SYLDWBRj7jL6XWmDUGgY
S. Kneipo terapijos pojūčių takai
Virginija Karpavičienė, mokytoja metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Penki refleksoterapiniai sveikatingumo takai su įvairiais šiurkštumo ir dydumo elementais. Vaikų emocinei ir fizinei sveikatai stiprinti. Apsaugo nuo plokščiapėdystės ir lavina sensorinius įgūdžius.
https://drive.google.com/drive/folders/1lRNqIYdX16CnsITr5tKmUofUpgSWxkHt
„Metų laikai“
Raimonda Bubliauskienė, Mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Priemonė skirta 3-6 m. amžiaus vaikų pažintinei kompetencijai ugdyti. Ją sudaro 4 skirtingi medžiai (ruduo, žiema, pavasaris, vasara). Priemonė skirta papildyti grupės erdvę, įtvirtinti žinias apie metų laikų požymius, ugdyti vaikų meninį ir estetinį suvokimą.
https://drive.google.com/drive/folders/1zDCmBHBMDW2fuTTbRPgtP0dWUNdQSNNp
Aš auginu. Nuo sėklos iki augalo
Grupė „Lašeliai“
Šioje veikloje namuose vaikai sužinojo, ko reikia augalui, kad jis augtų. Vaikai ir jų tėveliai dalinosi savo patirtimi, kaip auginti augalus nuo sėklos iki augalo. Refleksijos metu buvo aptariami vaikų atlikti darbai: nuo sėklos pasodinimo, žemės, vandens, saulės ir oro poreikio iki augalo dalių pažinimo ir kūrybinės veiklos, tokios kaip augalo (gėlės) dalių piešimas ir knygelės „Gėlės dalys“ kūrimas. Vaikai ir tėveliai praktikoje pamatė, kaip augalai auga, ir dalinosi savo patirtimi apie įvairių sėklų sėjimą ir priežiūrą.
https://drive.google.com/drive/folders/1yrCWDQevSL61hVbiwHXjy4-RBFviwEAX
Geometrinės figūros
Raimonda Bubliauskienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Priemonė skirta 3-6 m. amžiaus vaikų pažintinei kompetencijai tobulinti, spalvų, skaičiavimui, geometrinių figūrų pažinimui. Priemonę sudaro 4 skirtingų spalvų (oranžinės, pilkos, baltos, rudos) geometrinės figūros (kvadratas, trikampis, stačiakampis, apskritimas).
https://drive.google.com/drive/folders/1h0QUHzM3w56mM3xkeIYMKOSbB3z56LGS
Atpažįstu daržoves. Mokausi skaičiuoti.
Karolina Šimulūnaitė, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Priemonė skirta 5-6 metų vaikams. Naudodami šią priemonę priešmokyklinio amžiaus vaikai skaičiuos iki 20-ties, atpažins pavaizduotas daržoves, į puodą įdės atitinkamą skaičių daržovių, suskaičiuos kiek iš viso puode daržovių. Priemonėje yra A4 formato lapas su garuojančio puodo paveikslėliu, 15 kortelių su skaičiais ir daržovių paveikslėliais, 90 kortelių su daržovėmis (pomidoru, paprika, morka, moliūgu, bulve, svogūnu, žirniu, kopūstu, brokoliu, pupa, cukinija, žiediniu kopūstu, česnaku). Priemonės kortelės visos laminuotos. Vaikai jomis gali naudotis ugdomojoje veikloje arba laisvu laiku po pietų miego.
https://drive.google.com/drive/folders/1o26UGycKem5Htg-z-vvYGlWZsupvZ70r
Gamtamokslinis pažinimas, programavimo pradmenys
Gintarė Bulvydaitė, mokytoja, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“ Kvietinių skyrius
Ugdomoji priemonė „Kas sudaro saulės šeimą?“ skirta 5-6 metų amžiaus vaikams. Ji apima „Bee bot“ robotuko kilimėlį su Saulės sistemos kūnais ir planetomis. Priemonė skatina vaikų susidomėjimą dangumi, planetomis, moko iššifravimo bei problemų sprendimo. Naudojant „Bee bot“ robotuką, įtvirtinamos krypčių sąvokos, o žaidžiant grupėse ugdomi bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai.
https://drive.google.com/drive/folders/1KBKZQdTczybCJiWgyqpL7LfxwJ7aM8bI
Didaktinis žaidimas „RAIDĖS“
Dalia Rapalienė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja, mokytoja metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Priemonė skirta raidžių pažinimui, gyvosios ir negyvosios gamtos, aplinkos daiktų pavadinimams įtvirtinti. Raidės pagamintos – pasiūtos iš fetro, sudėtos į lininį maišelį, ant kurio išaplikuota ABC. Taip pat kartu yra ir pasiūti paveikslėliai-įvairių daiktų simboliai: arbūzas, obuolys, morka, namas ir kt. Žaidimas skirtas priešmokyklinio ugdymo grupės 6-7 metų vaikams. Gali žaisti 3-4 ar net daugiau vaikų vienu metu. Vaikai iš maišelio išsitraukia po 1 raidę, pasideda ją priešais save, ant stalo, ant kilimo. Ir toliau ieško paveikslėlio-daikto, kurio pirmas garsas atitinka tą raidę. Pavyzdžiui, RAIDELĖ A- šalia padedu ARBŪZĄ. RAIDELĖ P- surandu ir padedu šalia PIRŠTINĘ ir t.t.
https://drive.google.com/drive/folders/1qaEw-BET_ixVfQFzlyBPwIuQ_wrfvOw4
Priedas prie šviesos stalo „Puošk siluetus“
Irena Viliutienė, auklėtoja-metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“
Stalo žaidimas skirtas 2-5 m. vaikams. Ją sudaro įvairūs, skaidrūs ir pusiau skaidrūs daiktų, gyvūnų, geometrinių figūrų siluetai. Vaikas puošia pasirinkta siluetą siūlais, vilna, vata, sagomis, smulkiomis geometrinėmis figūromis.
https://drive.google.com/drive/folders/1s1ua6-43kD41fp_3c1N1OHF1z-6KKysX