„Kartojimo kortelės – Skaičiaus dalis ir procentai“

– tai mokytojos ekspertės Dalios Bendikienės iš Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos parengta mokymo priemonė, skirta 6–10 klasių mokiniams. Kortelės padeda kartoti temas apie skaičiaus dalis ir procentus per aktyvų, praktinį užduočių sprendimą. Kiekvienoje kortelėje pateikiama uždavinio pradžia ir kelios galimos baigtys bei sprendimo formulės. Užduotys pritaikytos skirtingiems gebėjimų lygiams, leidžiant mokiniams dirbti individualiai arba porose, taip lavinant matematinį mąstymą, taikant realius pavyzdžius ir stiprinant skaičiavimo įgūdžius.

https://drive.google.com/drive/folders/1HHQEZjmDP9iL7vj0QqsxS8_J2f_JH2pg?usp=drive_link


„Matematinis domino – Išvestinė“

– tai mokytojos ekspertės Dalios Bendikienės iš Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos sukurtas didaktinis žaidimas, skirtas IV gimnazijos klasės mokiniams. Žaidimo esmė – 30 kortelių grandinės sudėliojimas pagal atitinkančius išvestinių uždavinių ir jų atsakymų poravimus. Veikla skatina aktyvų mokymąsi, loginį mąstymą, komandinį darbą bei padeda įtvirtinti išvestinių temą. Žaidimas tinkamas naudoti naujos temos apibendrinimui arba kartojimui, jį galima pritaikyti pagal mokinių gebėjimus – tiek silpnesniems, tiek pažengusiems.

https://drive.google.com/drive/folders/1f-36g84vEGc4gg5hn1kDm-iwEdqU-F6v?usp=drive_link


Integruotų pamokų kultūrinio ugdymo plėtros aprašas (2024–2025 m. m.)

Santrauka:
Dokumente pateiktas Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos integruotų pamokų kultūrinio ugdymo plėtros planas, rengiamas pagal TŪM švietimo pažangos tikslus. Aprašas atspindi tarpdisciplininio bendradarbiavimo modelius, mokinių pažangos stiprinimo prioritetus ir kultūrinės kompetencijos ugdymą įvairių dalykų kontekste. Numatytos veiklos apima lietuvių kalbos, istorijos, psichologijos, informatikos, dorinio ugdymo, muzikos, fotografijos, geografijos, biologijos bei matematikos integraciją.

Autoriai:
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos įvairių dalykų mokytojai, vadovaujami direktoriaus pavaduotojos Ilmos Agajan.

Aprobuota:
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos dalykų metodinėse grupėse, 2024–2025 mokslo metais.

https://drive.google.com/drive/folders/1t1x4eswsVq7yhDyM7LAAv0fyvilEob0M?usp=drive_link


Geometrija mene: formos, skaičiavimai ir kūrybiškumas

Matematika, dailė, psichologija. TŪM STEAM kultūrinio ugdymo iniciatyva. TŪM I projektas.

Donata Galeckienė – matematikos mokytoja
Dalia Žurkauskienė – lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, bibliotekininkė
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Integruotos pamokos metu mokiniai susipažino su geometrinių figūrų reikšmėmis mene, jų ryšiu su emocijomis bei atliko matematinius skaičiavimus taikydami trigonometrijos žinias. Analizuotas V. Kandinskio paveikslas „Geltona-raudona-mėlyna“, aptartos abstrakcionizmo savybės. Kūrybinės veiklos metu mokiniai kūrė savo abstrakčius piešinius, skaičiavo figūrų perimetrus, plotus, kampus. Pamoka ugdė matematinius, kūrybinius ir kultūrinius gebėjimus.

Aprobuota: Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos matematinio ugdymo metodinėje grupėje, 2025 m. kovo mėn.

Priedai: Skaidrių ciklas „Geometrija mene“, padalomoji medžiaga, mokinių darbų pavyzdžiai.

https://drive.google.com/drive/folders/1Gjf9g1rAi9q5sdab2LpDuyS4U53AGSpb?usp=drive_link


Geometrinis pano

Matematika. TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas ,,Tyrėjų valanda“

Alva Giržadienė, dailės mokytoja metodininkė, ir Kristina Šmaižienė, matematikos mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija, su Ib g klasės mokiniais.

STEAM projektas, kuriame taikomos geometrijos žinios, siekiant sukurti estetiškus ir tvarius geometrinius paveikslus iš perdirbtų medžiagų. Projekto metu mokiniai išmoko geometrijos figūrų savybių, kūrė kompozicijas, skaičiavo proporcijas ir praktiškai įgyvendino idėjas, ugdydami kūrybiškumą, erdvinį mąstymą ir atsakingą požiūrį į tvarumą.

Aprobuota: Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinės grupės pasitarime (2024-12-23).

Alva Giržadienė, dailės mokytoja metodininkė, ir Kristina Šmaižienė, matematikos mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija, su Ib g klasės mokiniais.

STEAM projektas, kuriame taikomos geometrijos žinios, siekiant sukurti estetiškus ir tvarius geometrinius paveikslus iš perdirbtų medžiagų. Projekto metu mokiniai išmoko geometrijos figūrų savybių, kūrė kompozicijas, skaičiavo proporcijas ir praktiškai įgyvendino idėjas, ugdydami kūrybiškumą, erdvinį mąstymą ir atsakingą požiūrį į tvarumą.

Aprobuota: Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinės grupės pasitarime (2024-12-23).

https://drive.google.com/drive/folders/1OXYomGyrZ100-oPX-J97YTdZo3UffthA?usp=drive_link


Kalėdinės eglutės dekoravimas naudojant matematines proporcijas

Matematika, informatika. TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas „Tyrėjų valanda“

Aurelija Šimkienė, matematikos mokytoja, ir Ramutė Stankaitienė, informatikos mokytoja metodininkė, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija, su 6 klasės mokiniais.

Projektinis tyrimas su praktiniais pavyzdžiais, kuriame geometrijos ir matematikos žinios pritaikytos optimaliai Kalėdų eglutės dekoracijai sukurti. Darbas akcentuoja estetikos ir matematinio balanso svarbą, naudojant matematinę konstantą π ir proporcijas. Mokiniai mokėsi taikyti matematikos žinias praktiškai, ugdė kūrybiškumą ir logišką mąstymą.

Aprobuota: Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinės grupės metodiniame pasitarime (2024-12-23).

https://drive.google.com/drive/folders/1uMhKvHAMMZ32lUzRpU4t-zakRz_eQCk1?usp=drive_link


Talpa ir masė

Matematika TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas ,,Tyrėjų valanda“

Teresė Kvecienė, matematikos mokytoja metodininkė, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija, ir 8 klasės mokinės Evelina Kerpytė bei Lėja Dėringytė.

Projektinis darbas, kuriame tyrinėjamas morkų masės ir talpos santykis bei apskaičiuojamas jose esančių vitaminų kiekis. Mokiniai įgijo praktinių įgūdžių keisdami matavimo vienetus, susipažino su senoviniais matavimo vienetais bei analizavo morkų maistinę vertę. Projektas ugdo gebėjimą taikyti teorines žinias praktiškai ir skatina sveikos gyvensenos vertybes.

Aprobuota: Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinės grupės pasitarime (2024-12-23).

https://drive.google.com/drive/folders/1U91LatvBcEC4mImEfbAVl6MAHA8YaQ-H?usp=drive_link


Procentų žaidimas

Ilona Tulabienė, fizikos ir matematikos mokytoja metodininkė, Gargždų „Kranto“ progimnazija

Metodinė priemonė skirta ugdyti mokinių gebėjimą spręsti procentų uždavinius, kai reikia rasti skaičiaus procentą arba skaičių pagal pateiktą procentinę dalį. Žaidimas tinka darbui poromis, grupėmis ar individualiai. Mokiniams pateikiamos kortelės su užduotimis ir atsakymais, kurios gali būti naudojamos daugelį kartų.

https://drive.google.com/drive/folders/11qR8EPwKhd9DQbcFtl6eWXS6dDVA2U4d?usp=drive_link


Matematikos formulių plakatai

Giedrius Žemaitis, mokytojas metodininkas, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Šiame rinkinyje pateikti trys pagrindiniai plakatai: „Plokščiųjų figūrų plotai“, „Trigonometrija“ bei „Briaunainiai ir sukiniai“. Plakatuose pateiktos pagrindinės matematinės formulės, kurios gali būti naudingos mokiniams kaip vizualinės priemonės, padedančios įtvirtinti teorines žinias. Formulės parengtos „Microsoft Word“ formatu, todėl lengvai pritaikomos ir redaguojamos pagal poreikį.

Aprobuota Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos matematinio ugdymo metodinės grupės pasitarime, 2024-09-24, protokolo Nr. M-9.

https://drive.google.com/drive/folders/1bmYsarBwgD-MJYY_cjLMZZ1gRXJF4nYo?usp=drive_link


Atsiskaitomieji darbai III gimnazijos klasei

Aušra Naujokienė, vyr. matematikos mokytoja, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Šis atsiskaitomųjų darbų rinkinys yra parengtas pagal atnaujintą matematikos ugdymo turinį (2022 m.) ir skirtas III gimnazijos klasės mokiniams. Rinkinys padės mokytojams efektyviau organizuoti mokinių savarankišką darbą ir tikrinti jų žinias. Jame pateikiamos įvairaus sudėtingumo matematinės užduotys, tinkamos ne tik III, bet ir IV gimnazijos klasėms, siekiant įtvirtinti mokinių žinias.

Aprobuota Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje, 2024-09-24, matematinio ugdymo metodinės grupės pasitarime, protokolo Nr. M-9.

https://drive.google.com/drive/folders/1-lU2DsClrsjhGLty8gkiFHcGSIpYhagQ


Kontroliniai darbai 9 klasei

Donata Galeckienė, vyresnioji matematikos mokytoja, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Šis mokomasis rinkinys skirtas 9 klasės mokiniams, besimokantiems pagal atnaujintą ugdymo turinį nuo 2023 metų. Rinkinyje pateikiami aštuoni kontroliniai darbai, kurie padės mokytojams efektyviau organizuoti mokinių savarankišką darbą pamokų metu bei patikrinti jų žinias. Užduotys parengtos Microsoft Office Word formatu, todėl jas galima koreguoti pagal klasės mokymosi lygį ir individualius poreikius.

Aprobuota Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje, 2024-09-24, matematinio ugdymo metodinės grupės pasitarime.

https://drive.google.com/drive/folders/1VxFQL1A-_h_6Zb6KYX0W_Bc4-MQrPlXb


2022 „Matematika už lango” - konferencijos pranešimai

Autoriai:

  • Daniel Sosna, mokinys, tema „Matematinis žaidimas“.
  • Simona Zobielaitytė ir Matas Belevičius, Jurbarko r. Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazija, tema „Veliuonos krašto puslapiai matematine kalba“.
  • Gabija Apanavičiūtė, Žilvija Juškevičiūtė, Kornelija Maskaliovaitė, mokinės, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija, tema „Paauglių laisvalaikis“.
  • Žilvinas Duotas ir Rugilė Širakovaitė, IIIb klasės mokiniai, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija, tema „Molekulinė geometrija“.
  • Urtė Pranytė ir Julija Ruškytė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos II d klasės mokinės, tema „Apie trikampį įdomiau“.
  • M. Kupreščenka, E. Mickeliūnaitė, G. Jurkevičiūtė, Šiaulių „Dermės“ mokykla, tema „Matematikos ir lietuvių kalbos sąsajos“.

Anotacijos:

  • Matematinis žaidimas: Pranešimas apie matematinių žaidimų ir galvosūkių kūrimą, siekiant skatinti mokinių kūrybiškumą ir loginį mąstymą.
  • Veliuonos krašto puslapiai matematine kalba: Projektas siekia plėtoti mokinių matematikos žinias, gebėjimus ir vertybines nuostatas, mokant pajausti matematikos grožį ir jos praktinę naudą Veliuonos krašte.
  • Paauglių laisvalaikis: Tyrimas apie 15-16 metų amžiaus paauglių laisvalaikio praleidimą ir fizinį aktyvumą, siekiant išsiaiškinti jų laiko paskirstymą sportui, naudojimuisi telefonu ir miegui.
  • Molekulinė geometrija: Pranešimas apie matematikos žinių pritaikymą chemijoje, ypač molekulinės geometrijos srityje, remiantis Belousovo-Žabotinskio reakcija.
  • Apie trikampį įdomiau: Projektas apie trikampių svarbą ir jų buvimą kasdieniame gyvenime, aptariant jų matematines savybes ir taikymą įvairiose srityse.
  • Matematikos ir lietuvių kalbos sąsajos: Viktorina-konkursas, skirtas įtvirtinti matematikos ir lietuvių kalbos žinias, atliekant įvairias užduotis ir parodant matematikos svarbą gyvenime.

https://drive.google.com/drive/folders/1ciuFvtx_AiQ9Fr8kOHP-wR2LIAaMg-BL?usp=drive_link


Mano namai matematiko žvilgsniu

Birutė Špučytė, matematikos mokytoja, Klaipėdos r. Gargždų „Minijos“ progimnazija

Projekto tikslas yra atrasti matematikos sąsajas su mus supančia aplinka. Mokiniams buvo pavesta, bendradarbiaujant su tėveliais, prisiminti geometrines figūras ir erdvinius kūnus, bei atpažinti juos namų aplinkoje. Mokiniai savo projektus pristatė naudodami Microsoft PowerPoint arba piešinių parodą. Buvo nustatyta, kad dažniausiai namų erdvėse randami daiktai yra stačiakampiai gretasieniai ir kubai, rečiau ritiniai, rutuliai, prizmės, kūgiai ir piramidės. Projekte dalyvavo mokiniai kartu su savo tėvais, siekiant skatinti jų bendradarbiavimą ir kūrybinį mąstymą.

https://drive.google.com/drive/folders/1luM9_iq6vjSshL7j0KFS721okeUNycBR


Mano augintinis koordinačių plokštumoje

Ona Girkontienė, matematikos mokytoja, Klaipėdos r. Gargždų „Minijos“ progimnazija

Projekto tikslas – įtraukti mokinius ir jų tėvus į kūrybinę veiklą, naudojant nuotraukas atvaizduoti savo augintinį koordinačių plokštumoje. Projekto metu mokiniai buvo mokomi braižyti koordinačių plokštumą ir taškus, bei perkelti savo augintinio nuotrauką ant languoto popieriaus. Projektas vyko nuo 2018 m. lapkričio 12 d. iki 2018 m. gruodžio 14 d., o darbų paroda buvo surengta 2019 m. sausio 9 d. Kiekvienas mokinys pristatė savo darbą ir pasakojo apie projekto eigą. Projekte dalyvavo mokiniai kartu su savo šeimos nariais, kurie padėjo atlikti darbus.

https://drive.google.com/drive/folders/1luM9_iq6vjSshL7j0KFS721okeUNycBR


Apskritimo ir spalvų kelias

Genovaitė Mikaitienė, matematikos mokytoja, Klaipėdos r. „Minijos“ progimnazija

Projekto tikslas yra mokyti mokinius brėžti apskritimą ir domėtis spalvų reikšmėmis kartu su tėvais. Projekto uždaviniai apima apskritimo brėžimo įgūdžių formavimą, mokinių ir tėvų bendradarbiavimo skatinimą bei domėjimąsi spalvų reikšmėmis. Projekto metu mokiniai mokėsi brėžti apskritimą, aptarė spalvų reikšmes ir apibūdino apskritimą. Mokinių darbus pristatant, kiekvienas kalbėjo apie savo piešinį, darbo eigą ir kas padėjo. Projekto metu buvo akcentuojama spalvų įtaka žmogaus savijautai ir simbolinė jų reikšmė.

https://drive.google.com/drive/folders/1luM9_iq6vjSshL7j0KFS721okeUNycBR


Kryžiažodis. Paprastosios trupmenos

Ona Girkontienė, matematikos mokytoja, Klaipėdos r. Gargždų „Minijos“ progimnazija

Projekto tikslas – sukurti kryžiažodį, pasirenkant pagrindinį žodį iš skyriaus „Paprastosios trupmenos“. Projekto uždaviniai apima teisingą matematinių teiginių formulavimą ir mokinių bei tėvų bendravimo ir bendradarbiavimo skatinimą. Mokiniai buvo mokomi sukurti kryžiažodžio lentelę naudojant kompiuterį, teisingai formuluoti teiginius ir juos patikrinti su mokytoja. Projekto pristatyme mokiniai ir tėvai sprendė kryžiažodžius, o mokiniai pasakojo apie savo darbo eigą. Projekto metu mokiniai dirbo kartu su savo šeimos nariais, kurie padėjo formuluoti teiginius ir paruošti kryžiažodžius.

https://drive.google.com/drive/folders/1luM9_iq6vjSshL7j0KFS721okeUNycBR