Originalo reikšmės mene suvokimas. J. S. Bacho Tokata ir fuga d-moll

Muzika, tikyba. TŪM STEAM kultūrinio ugdymo iniciatyva. TŪM I projektas.

Jūratė Surblienė – muzikos mokytoja metodininkė,
Judita Klimienė – tikybos mokytoja metodininkė,
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Pamokoje integruotas menų ir religijos pažinimas per muziką. Mokiniai susipažino su J. S. Bacho „Tokata ir fuga d-moll“ įvairiomis interpretacijomis, diskutavo apie meno autentiškumą, lygino originalo ir modernių versijų reikšmes. Tikybos pamokoje aptartas baroko epochos meno ir tikėjimo ryšys, atliktos kūrybinės užduotys – maldų ir muzikos gretinimas, muzikinių idėjų kūrimas. Ugdomos pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo kompetencijos.

Aprobuota: Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos meninio, technologinio, fizinio ir sveikatos ugdymo mokytojų metodinėje grupėje, 2024-10-16.

https://drive.google.com/drive/folders/1fqM9JnpUY2pfAnNqUvLO0TMHGKLzwx5J?usp=drive_link


Kūrybiniai darbai

Rasa Linkienė, muzikos mokytoja metodininkė, Gargždų „Kranto“ progimnazija

Priemonė apima autorines dainas ir tradicinius bei netradicinius švenčių scenarijus, skirtus 5-9 metų vaikams. Dainelės turi nesudėtingas melodijas, atitinkančias vaikų balsų galimybes, tekstai trumpi ir vaizdingi. Vaikai lengvai išmoksta daineles per kelias pamokas, o atlikdami jas gali kurti imitacinius judesius, ritminius pritarimus ir improvizuoti. Adventinis scenarijus skirtas pradiniam ugdymui, padedantis mokyklos bendruomenei sutelkti Kalėdiniame laukime, su nesudėtingais tekstais ir sceniniais etiudais, leidžiančiais vaikams įgyti sceninės patirties.

https://drive.google.com/drive/folders/1YI7Ypohkhw0cVenxLQB4CoSvhO15ZqIA


Muzikos kalbos pažinimo užduotys 1-4 klasei

Rasa Linkienė, Gargždų „Kranto“ progimnazijos muzikos mokytoja

Šiame metodiniame darbe pateikiamos kūrybinės ir žaidybinės muzikos užduotys, skirtos pradinių klasių mokiniams. Užduotys apima muzikos ženklų pažinimą ir jų taikymą praktikoje, spalvinimo užduotis, ritminių motyvų kūrimą bei solfedžiavimą. Mokiniai sprendžia muzikinius sudoku, spalvina žaisliukus pagal ritminius metrus, kuria savo ritminius pratimus ir juos atlieka pasirinktu instrumentu. Metodinis darbas padeda lavinti vaikų muzikinį suvokimą, kūrybiškumą ir ritminį pojūtį.

https://drive.google.com/drive/folders/1rF5IN-1ccX8ecYeQS9UGzT0DMJzgvG6R


 

Vaikiškų dainelių rinkinys Saulutės takučiu

Šarūnė Petruškevičienė, Gargždų lopšelio-darželio „Saulutė“ meninio ugdymo mokytoja

Šiame leidinyje savo kūrinius pateikė Daiva Paškauskienė, Gargždų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ meninio ugdymo mokytoja, muzikos mokytoja metodininkė, Pranciška Kurmanskienė, Kretingalės lopšelio-darželio meninio ugdymo pedagogė, muzikos mokytoja metodininkė, Aldona Tilvikienė, Vėžaičių lopšelio-darželio meninio ugdymo mokytoja, muzikos mokytoja metodininkė, Lina Barkauskienė, Gargždų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ meninio ugdymo mokytoja, vyr. mokytoja Inga Gučienė, Vilniaus Baltupių darželio muzikos mokytoja, vyr. mokytoja, Jolanta Petraitienė, Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos muzikos mokytoja, vyr. mokytoja, Gitana Dalmantaitė, Panevėžio lopšelio-darželio „Rugelis“ auklėtoja, vyr. mokytoja, Šarūnė Petruškevičienė, Gargždų lopšelio-darželio „Saulutė“ meninio ugdymo mokytoja, Kristina Griauslytė, Lapių pagrindinės mokyklos ikimokyk­linio ugdymo grupės mokytoja, Aurika Navickienė, Kauno Vinco Kudirkos progimnazijos pradinių klasių mokytoja, mokytoja metodininkė Gintė Žukauskienė, Agluonėnų lopšelio-darželio „Nykštukas“ meninio ugdymo mokytoja, Sabina Sinkevičienė, Vilniaus Vilkpėdės lopšelio-darželio meninio ugdymo mokytoja, muzikos mokytoja metodininkė.

Leidinys pristatytas respublikinėje konferencijoje „Meninio ugdymo mokytojų kūrybiškumo ir autorinių kūrinių  panaudojimas ugdomojoje veikloje“, kuri vyko 2020 m. kovo 4 d. Gargždų lopšelyje-darželyje „Saulutė“. 

Straipsnis Klaipėdos rajono laikraštyje „Banga“: https://gargzdai.lt/vaikisku-daineliu-rinkinio-leidyba-suvienijo-kurybiskumui-2/