Šiemet lapkričio 27–28 dienomis Klaipėdos rajono švietimo įstaigų vadovai ir pavaduotojai leidosi į dviejų dienų edukacinę kelionę po Lietuvą, kurią daugelis apibūdino kaip vieną iš įdomesnių patirčių savo vadybinėje ir pedagoginėje veikloje. Kelionė ne tik praturtino dalyvių profesines žinias įtraukties aspektu, bet ir prisidėjo prie bendrystės stiprinimo. Aplankytos vietos, sutikimai su švietimiečiais parodo, kokią didžiulę reikšmę ugdymo sėkmei turi aplinka ir požiūris į kiekvieną vaiką.

Pirmoji diena prasidėjo Kaune, VDU Botanikos sode. Nors oras buvo rudeniškas, tarsi atsisveikinant su paskutiniais šiltais spinduliais, VDU Botanikos sodas atvėrė savo spalvingą pasaulį, kupiną gamtos stebuklų ir ramybės. Pokalbio metu vadovai diskutavo apie tai, kaip tokias edukacines erdves galima panaudot ugdymo procese. „Botanikos sodas – puikiai pritaikytas integruotoms edukacinėms veikloms. Galimybė atverti vaiko akiratį per natūralią gamtą – tai yra ta dovana, kurios norėtųsi kiekvienam mokiniui“, – kalbėjo viena dalyvė.

Lankydamiesi gabių vaikų ugdymo centre „Gifted“, vadovai įsitraukė į diskusiją apie tai, kaip galima identifikuoti ir ugdyti gabius vaikus, nepaliekant nė vieno talento nepastebėto. Išgirsta kitų šalių patirtis, kaip siekiama suteikti išskirtines galimybes ugdytis kiekvienam gabiam vaikui, padarė įspūdį. „Labai svarbu, kad ir mūsų mokyklose vaikai jaustųsi ypatingi, kad jie jaustų mokytojų dėmesį ir paramą“, – dalinosi įspūdžiu kita programos dalyvė. Ne vienam vadovui  kilo idėjų, kaip gabių vaikų ugdymo modelį įdiegti rajono švietimo įstaigose. Apie tai bus diskutuojama švietimo bendruomenėse.

Kelionė tęsėsi Kėdainiuose, kur laukė daugiakultūrio miesto pažinimas. Ekskursija su gidu leido dalyviams pažvelgti į miestą kitaip, atrasti jo istoriją ir suprasti, kaip ši istorija gali būti panaudota mokinių edukacijoje. Ne vienam mokyklos vadovui kilo minčių, kaip gyvenamoji aplinka gali paskatinti mokinius domėtis savo istorija, pažinti kultūrinį paveldą ir išmokti vertinti tai, kas juos supa. „Kėdainiai – tai ne tik miestas, tai yra mūsų šaknys, kurios mus jungia. Pamatyti tai, ką mes galime pasiūlyti savo mokiniams, buvo be galo įkvepiantis momentas“, – refleksijos metu teigė edukacijos dalyvis.

Vadovams ir kitiems dalyviams įspūdį paliko ir antrąją kelionės dieną aplankytas Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras, dirbantis su didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais. Dalyviai turėjo galimybę patys patirti, kaip veikia sensoriniai kambariai, kuriuose vaikai gali nusiraminti, atsipalaiduoti ir geriau įsitraukti į ugdymo procesą. Mokytojai, kurie čia dirba, savo darbu „dega“. „Sužavėjo  minėto centro vadovų ir mokytojų nuoširdumas, jų atsidavimas ir troškimas padėti kiekvienam vaikui. Supranti, kad kiekvienas vaikas yra unikalus ir vertas ypatingo dėmesio. Šie pedagogai įkvepia tikėti švietimo galia“, –  savo įspūdį išreiškė vienas iš kelionės dalyvių.

Dalyviai reflektavo ne tik apie naujas teorines žinias, bet ir apie bendrystę, apie bendradarbiavimą. „Svarbiausia yra dėmesys kiekvienam mokiniui – tiek gabiam, tiek ir turinčiam mokymosi sunkumų. Tik būdami kartu, dalindamiesi patirtimi ir remdami vieni kitus, galime kurti mokyklas, kuriose kiekvienas vaikas jaustųsi svarbus“, – pabrėžė vienas iš dalyvių.

Dviejų dienų edukacinė kelionė ne tik papildė profesines žinias, bet ir padėjo dalyviams suvokti, kad įtraukusis ugdymas prasideda nuo mūsų pačių – nuo požiūrio, atvirumo, nuoširdumo ir pasiryžimo keistis.  Ši išvyka dar kartą motyvavo vadovus ir suteikė drąsos toliau dirbti kiekvieno mokinio, nepriklausomai nuo jo gebėjimų ar poreikių, sėkmei.

Daugiau nuotraukų rasite čia: https://www.facebook.com/krsc.lt/posts/pfbid02LVFNh2C6ZwQR9bBMv18MEjQfDNCaEbWHKuJN5Y9yPmS8Xhn6VzLPa36q9L1CpFrKl