Būdama ,,Vaivorykštės“ gimnazijos geografijos mokytoja stengiuosi dirbti taip, kad žinios apie pasaulį mokinius pasiektų ne tik iš vadovėlių ar kitų informacinių šaltinių, bet dėstomą dalyką  pagal galimybes sieju su gyvenimu. Visai neseniai tam pasitaikė dėkinga proga -  prieš mokinių pavasario atostogas buvo paskelbtas konkursas „Pasiruošk Europos egzaminui su žinomu žmogumi” ir laimėk pamoką apie Europos Sąjungą su vienu iš nurodytų žmonių“: reikėjo sugalvoti originalų bei aktualų klausimą, kuris atitiktų 2017 m. vykdomo  ,,Europos egzamino“  tematiką.

Padiskutavusi su gimnazistais, kai kuriomis kolegėmis, nutariau nusiųsti vaizdinį klausimą: pateiktos trys nuotraukos – Romos miesto vaizdas, anglių kasykla ir metalurgijos gamykla – reikėjo pasakyti, kas sieja šiuos paveikslėlius? Atsakymas -  Europos Bendrijos įkūrimo sutartis, arba Romos sutartis, buvo pasirašyta 1957 m. kovo 25 d. Romoje, akcentuojamas anglies ir plieno pramonės plėtojimas, tai  tapo bendro tikslo simboliu. Taip pat atsiuntusių klausimą buvo prašoma nurodyti, su kokiu žinomu žmogumi (iš pateikto sąrašo) mokiniai norėtų susitikti. Gimnazistai pageidavo susitikti su žurnalistu, rašytoju, laidų vedėju Andriumi Tapinu (jis, beje, jau gimnazijoje yra lankęsis ir įdomiai kalbėjo apie skaitymo naudą sėkmingam gyvenimui). Antrą galimą viešnią gimnazijoje rinkomės neseniai dirbančią Švietimo ir mokslo ministrę Jurgitą Petrauskienę. Norėjosi susipažinti su švietimui svarbiu žmogumi. Džiugu, kad ,,Vaivorykštės“ gimnazija tapo viena iš trylikos šalies mokyklų (dalyvavo 50 mokyklų ir įvairių organizacijų), į kurią padėti ruoštis ,,Europos egzaminui“ atvyko ministrė.

Ministrė J.Petrauskienė susirinkusiuosius gimnazijos kiemelyje supažindino, kaip mūsų švietimo sistema yra susijusi su Europos Sąjungos švietimu. Supratau, kad mokiniams yra naujiena, jog mūsų švietimo sistema yra nacionalinė. Viešnia šiltai bendravo su moksleiviais, domėjosi jų studijų ketinimais, klausė, ką reikėtų keisti, kad ugdymas(is) taptų veiksmingesnis? Kaip dažnai būna, švietimiečiai klausia, ar mokiniai norėtų tapti mokytojais? Išgirdusi neigiamą atsakymą, domėjosi, dėl kokių priežasčių nevilioja tokia reikalinga specialybė? Valstybės pareigūnė domėjosi, kas jaunuolius jaudina dėl ugdymo proceso? Tikrai susidarė įspūdis, kad Švietimo ir mokslo ministrė nuoširdžiai domisi gimnazistais, jų mintimis, yra pasiryžusi ieškoti sprendimų, kurie pagerintų švietimo situaciją.

Džiaugiuosi tokia iniciatyva, kai mokyklas aplanko žymūs žmonės, pagirtina, kad jie realiai domisi, kuo gyvename, dėl ko nerimaujame. Tokie susitikimai, be abejo, ne tik paįvairina mokymosi procesą, bet ir  motyvuoja, praplečia akiratį, formuoja gyvenimui reikalingas nuostatas.

Gegužės 9 d. ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje organizuotame ,,Europos egzamine“ žinias pasitikrino 54 mokiniai: geriausiai sekėsi abiturientui Broniui Rupainiui, jis dalyvaus konkurso antrame etape, tad palinkėkime gimnazistui puikiai pritaikyti turimas žinias! 2 vieta  atiteko Vytautui Jurguliui, IIIe klasės gimnazistui, 3 vieta – Pauliui Cirtautui, IIe klasės mokiniui.

Jurga Venckauskienė, Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos geografijos mokytoja

Nuotraukos Gintauto Našlėno - VAIZDO ALBUMAS

Scroll to top