Rugpjūčio 26 d. Kaune, Nemuno saloje, vyko Laisvės piknikas #ValstybėEsuAš, kuriame dalyvavo per 20 000 Lietuvos piliečių: jaunimo, garbaus amžiaus žmonių, jaunų ir brandžių šeimų, politikų, Lietuvos Respublikos Seimo narių. Nemuno saloje, prie Sporto arenos, rikiavosi  Pikniko diskusijų erdvių  palapinės. Neabejingi savo šalies ateičiai piliečiai būrėsi Švietimo, Sveikatos apsaugos, Ekonomikos, Užsienio politikos ir Tarptautinės mažumos bei Emigracijos ir demografijos diskusijų vietose.

Švietimo diskusijų erdvėje dalyvavo Klaipėdos rajono atstovai – Priekulės I. Simonaitytės gimnazijos direktorius  Antanas Alčauskis, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė ir Klaipėdos rajono švietimo centro direktorė Ramutė Sirutienė. Peržiūrėti vaizdo albumą.

Švietimo diskusijų erdvės  tema - „Ko mokyklos išmokys ateities Lietuvą?“.  Joje be Švietimo ir mokslo viceministro G. Kazakevičiaus, Vilniaus licėjaus direktoriaus S. Jurkevičiaus,  Priekulės I. Simonaitytės gimnazijos direktoriaus  Antano Alčauskio, Lietuvos švietimo darbuotojų profsąjungos pirmininko Audriaus Navicko, vaikų ir paauglių psichiatro Lino Slušnio ir moksleivio iš Kauno Justo dalyvavo šalies mokyklų vadovai, mokytojai, tėvai, studentai ir mokiniai. Po   Švietimo ir mokslo ministrės J. Petrauskienės pranešimo apie Lietuvos švietimo būklę ir ateities perspektyvas ir jai oponuojančios buvusios Švietimo ir mokslo ministerijos viceministrės, VU TSPMI docentės dr. N. Putinaitės išsakytų idėjų, prasidėjo diskusija, kurią moderavo žurnalistas A. Perednis ir SEU instituto direktorė dr. D. Šukytė.

Tiek mokiniai, tiek mokytojai, kalbėjo apie emocinio saugumo ir gerų santykių  mokykloje svarbą. „Aš noriu eiti į mokyklą, noriu mokytis, bet manyje tūno baimė, kad nepasiseks, kad nesupras manęs mokytojas. Kad mokytojas būtų vyresnysis draugas, padedantis man mokytis – viskas būtų paprasčiau...“, vienu atsikvėpimu išsakė savo mintį mokinys Justas. „Mokykloje kiekvienas  vaikas turi būti išklausytas ir išgirstas, jaustis saugiai ir būti atsakingas už savo mokymąsi. Jis turi pažinti save ir žinoti buvimo mokykloje tikslą,“  tęsė diskusiją A. Alčauskis. „Mokykla – tai ne pramogų ar socializacijos centras. Mokiniai, norėdami pasiekti rezultatų, turi sunkiai dirbti, o tai, ko jie mokosi, turi būti „skanu“ ir nekils problemų dėl motyvacijos“, tokia buvo Vilniaus licėjaus direktoriaus S. Jurkevičiaus nuomonė.

Pagrindinės diskusijų tezės:
Santykių mokyklose problema;
Ugdymo turinio ir VBE nesuderinamumas;
Lankomumo problemos (švietimo sistemos liga);
Institucijų bendradarbiavimas nacionaliniu lygmeniu;
Rasti geriausia kiekviename vaike!
Pirmiausia išmokyti vaiką bendrauti ir laikytis susitarto elgesio taisyklų;
Baigti filosofuoti švietime, plaktis ir plakti mokytojus! Jiems būtina pagalba ir palaikymas.

Peržiūrėti vaizdo albumą.

 

Scroll to top