Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje nuo 2015 m. pradėta vykdyti socialinio-emocinio ugdymo (toliau – SEU) programa „Raktai į sėkmę“ tampa vis atsakingesnė bei veiksmingesnė veikla. Gimnazistai vis giliau suvokia, kaip svarbu ugdytis savimonę, savitvardą, socialinį atsakingumą, bendravimo įgūdžius bei gebėjimą atsakingai priimti sprendimus. Po mokslo metus trukusių įvairių darbų, apžvelgti rezultatų bei toliau lavintis reikalingas kompetencijas mokiniai, klasės vadovai, kiti specialistai susirenka į konferenciją.

Gimnazijos pirmokai ir antrokai, padedami savo klasių vadovių, susibūrė ir suorganizavo renginį bei išleido stendą – taip įprasmindami socialinio emocinio ugdymo programos „Raktai į sėkmę“ 2017-2018 m.m. veiklas. Pirmame aukšte publikuojamas stendas, kuriame nuotraukos iš įvairių renginių, veiklų, kurias vykdė ir pirmokai, ir antrokai.

Teatro studijoje, papuoštoje įvairiaspalviais balionais, kurie simbolizavo vaivorykštės spalvas, iš pradžių vyko paskaita. Antrokai gimnazistai Henrikas Sadauskas ir Erika Greivytė skaitė pagal atliktus tyrimus savo parengtą pranešimą apie tai, kaip nepilnamečiams vasarą susirasti darbą. Vėliau vyko žaidimai, skatinantys bendradarbiavimą, geras emocijas bei ugdantys sugebėjimą atpažinti, valdyti emocijas. Buvo sudarytas klausimynas, kuriuo patikrinamos žinios apie gimnaziją, prisiminta jos istorija. Susibūrimą paįvairino šokiai, skambėjo daina, atliekama Emilijos Kazlauskaitės ir Emilijos Ilginytės. Renginį vedė Austėja Gindulytė ir Vytautė Smulkytė.

Antrokai gimnazistai SEU programą vykdė aktų salėje: lavindami gebėjimą dirbti komandoje, užmegzti santykius, padėti sau ir kitiems, keitėsi įgyta patirtimi apie bendravimą bei bendradarbiavimą, žaidė ir tradicinius, ir modernius žaidimus, naudodamiesi informacinėmis technologijomis.

Trečiokų veiklos buvo ne ką mažiau įdomios – jie, apibendrinę savo veiklas, skaitė panešimus. Projektų įvairovė ( „Atgal į vaikystę“, „Sveikatingumo pamokėlė“, „Pokalbiai su garbaus amžiaus žmonėmis“, „Trečiokai-trečiokams“, „Be praeities nėra ateities“, „Matuojamės mokytojo profesiją“) liudija, kad gimnazistai suvokė savo gabumus, poreikius ir vertybes, buvo empatiški, gebėjo jausti pagarbą kitiems, mokėjo analizuoti situaciją ir priimti teisingus sprendimus.

Kai kurie gimnazijos trečiokai savanoriavo gyvūnų globos namuose „Nuaras“, o kai kurie dalyvavo orientacinėse varžybose.

Gimnazijos ketvirtokai planuodami, vykdydami ir pristatydami pagalba bei savanoryste grįstų projektų veiklas – jau nebe naujokai. Praėjusiais metais pradėję įgyvendinti įvairius pilietiškumą bei savanorystę skatinančius projektus, veiklą tęsė ir šiais mokslo metais. Vieni vykdė tęstinius projektus, kuriuos pradėjo trečioje klasėje, kiti save išbandė naujai pasirinktuose. Buvo įdomu klausytis parengtų pranešimų, žiūrėti sukurtus filmukus apie bendravimą su ikimokyklinio amžiaus vaikais, pradinių klasių mokiniais. Džiaugėmės pasakojimu apie įgytą patirtį vakarojant su Lapių bendruomenės senoliais. Abiturientai taip pat lankėsi ir savo pagalbą siūlė tokioms gyvūnų globos įstaigoms kaip VšĮ „Būk mano draugas“, VšĮ ,,Linksmosios pėdutės“.

Įvairiais aspektais nagrinėjo šiomis dienomis ypač aktualią tolerancijos temą, atskleidė įvairiapusį požiūrį, kaip suprasti ir ugdytis pakantumą. Gimnazistai rinko medžiagą ir apie Klaipėdos rajone vykdytas žydų žudynes, tarpukario laikotarpiu gyvavusias Gargždų futbolo komandas ir pan. Taigi klausantieji pranešimų savo žinias papildė iki šiol negirdėtais įdomiais faktais.
Ketvirtokai akcentavo, kaip padėdami kitiems jie praturtėjo ir patys: mokėsi kelti tikslus ir atsakingai planuoti veiklą, diskutuoti apie poblemas ir numatyti jų sprendimo būdus, gerino komandinio darbo įgūdžius, ugdėsi socialinę, pilietinę atsakomybę. Dvyliktokė Brigita dalijosi savo įspūdžiais ir įvairiapuse patirtimi, įgyta tiek vykdant, tiek pristatant SEU projektus(mokinė suskaičiavo, kad klasės vykdytus projektus jai teko pristatyti jau 6 kartus). Mokinė džiaugėsi galimybe kartu su klasės draugais išbandyti save, kaip pranešėją, juk ne taip paprasta kalbėti viešai. Jos teigimu,- tai darbas, reikalaujantis gero išankstinio pasirengimo, drąsos, pasitikėjimo savimi, gebėjimo bendrauti su auditorija, kuri kaskart vis kitokia. Tai buvo labai įdomi patirtis, savęs išbandymas. Į trečiokų, ketvirtokų konferencijas buvo pakviesti antrokai, kad pasisemtų vertingos patirties, kurią pritaikys su savo klasėmis.

Išklausius parengtus pranešimus, visų grupės dalyvių paprašyta vienu žodžiu įvertinti darbų rezultatą – apibūdinti tai, ką jie išgirdo. Džiugu buvo skaityti atsakymus, jog tai paveiki, įtikinama, įsimintina, kūrybiška, pozityvi, prasminga, naudinga, vertinga, jaudinanti, įdomi, produktyvi, kviečianti bendradarbiauti ir suteikianti įvairiapusės patirties savanoriška veikla, kurią mes turime galimybę vykdyti dalyvaudami socialinio-emocinio ugdymo programoje „Raktai į sėkmę“.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos informacijos sklaidos klubas