Prasidėję mokslo metai ne tik skatina pakartoti ir įtvirtinti turimas žinias, bet pateikia ir naujų galimybių. Štai rugsėjo 24 -28 dienomis Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazistai (Bumblys Gvidas, Lengvinas Matas, Butkus Antanas, Peškys Linas, Rusteika Eimantas, Stonkus Justas, Sungaila Ignas, Tinkutis Mantas), besimokantys II-III gimnazijos klasėse, turės galimybę dalyvauti Vilniaus Gedimino technikos universiteto vykdomame projekte ,,Ateities inžinerijos“ neakivaizdinių programų sesijose. Mokinius lydės socialinė pedagogė Rosita Jankauskaitė, koordinuos fizikos mokytojas Romanas Rimkevičius.

Mokiniai įgyvendins dvi programas, teorines žinias sies su praktiniais darbais. Dalyvaudami programoje „Žalioji energetika“, ne tik išsamiau susipažins su saulės, vėjo ir hidroenergetikos technologijomis, bet sužinos, kaip veikia šilumos siurbliai. Mokiniai konstruos, išbandys savo pačių suprojektuotus žaliosios energetikos įrenginių modelius – saulės, vėjo, hidroelektrinių modelius. Jieme padės ir patars kvalifikuoti VGTU dėstytojai, todėl išmoks ne tik projektuoti, bet ir konstruoti bei valdyti kompiuteriu programuojamus įrenginius.

Na, o programos „Šiuolaikinės statybinės konstrukcijos ir saugos sistemos“ dalyviai-mokiniai susipažins su fizikinėmis ir mechaninėmis medžiagų savybėmis, racionaliu medžiagų naudojimu šiuolaikinėse statybinėse konstrukcijose, inžineriniais saugos sistemų sprendimais, taikomais įvairios paskirties statiniuose. Programoje numatyti užsiėmimai padės mokiniams formuoti eksperimentinio darbo įgūdžius: išsikelti tikslus, sudaryti eksperimentinę programą, parinkti bandymo metodą, fiksuoti aktualią informaciją, tinkamai analizuoti rezultatus, formuluoti išvadas. Moksleiviai turės galimybę eksperimentiškai nustatyti fizikines ir mechanines konstrukcinių medžiagų savybes bei jas taikys kurdami realybę atspindintį kompiuterinį medžiagos ar iš jos pagamintos konstrukcijos modelį. Programoje numatytos išvykos – moksleiviai apžiūrės Vilniaus mieste esančių skirtingo tipo pėsčiųjų ir automobilių tiltų konstrukcijas, susipažins su jų projektavimo principais. Taikydami kompiuterinio projektavimo paketus, neakivaizdinės programos dalyviai modeliuos tilto konstrukciją, ją analizuos, fiziškai konstruos jos maketą ir, naudodami laboratorinę įrangą, išbandys.

Gimnazistams, dalyvaujantiems projekte ,,Ateities inžinerijos“, keičiasi ne tik mokymosi aplinka, mokytojai, bet atsiranda vis daugiau galimybių teorines žinias pritaikyti praktikoje.

Raimonda Mankevičienė, Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos biologijos mokytoja