„Ateities inžinerija“ (AI) – tai neakivaizdinė neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) centro programa, skirta įtraukti mokinius bei mokytojus į šiuolaikinių technlogijų ir techninės kūrybos pasaulį. Projektas savo veiklą pradėjo 2017 metais. Dabar iš viso yra siūloma 10 skirtingų veiklos sričių. Mokiniai iš visos Lietuvos yra kviečiami į 3 sesijas, kurių bendra trukmė – 12 dienų. Dalyvaujantys mokytojai ir mokiniai yra kviečiami į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU), kuriame ir vyksta didžioji dalis užsiėmimų. 2018 metų rugsėjo 24-28 dienomis dviejose AI programose dalyvavo 8 Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai bei socialinė pedagogė Rosita Jankauskaitė – turėjo galimybę susipažinti su „Šiuolaikinės statybinės konstrukcijos ir saugos sistemos“ bei „Žalioji energetika“ temomis.

„Žaliosios energetikos“ užsiėmimuose dalyvavo trečių gimnazijos klasių mokiniai: Gvidas Bumblys, Eimantas Rusteika, Ignas Sungaila ir Mantas Tinkutis. Gimnazistai aktyviai dalyvavo variklio „V8“, vėjo jegainės bei reaktyvinio variklio maketų modeliavime. Taip pat jaunieji inžinieriai buvo supažindinti su metalų lydymo ir formų išgavimo technikomis, patys lydė, apdirbo aliuminį. Mokiniai apsilankė Vilniaus technikos muziejuje, kuriame jie daugiau sužinojo apie katilines, pirmuosius kompiuterius Lietuvoje bei elektros gamybos būdus. Taip pat parodyti ir pristatyti įvairūs prietaisai, įrankiai, kurie buvo naudojami žmonių ankstesnėje industrializacijos epochoje. Atlikdami praktinę veiklą, programos dalyviai turėjo dirbti su saulės baterijomis. Mantas Tinkutis pasidalina įspūdžiais iš pirmosios sesijos: „Kelionė buvo tikrai vertinga. Žinios, kurias įgijau, manau, pasitarnaus ateityje. Visa tai praplėtė mano akiratį.“

„Šiuolaikinių statybinių konstrukcijų ir saugos sistemų programoje“ dalyvavo Antanas Butkus, Linas Peškys, Matas Lengvinas ir Justas Stonkus. Mokiniai apsilankė UAB „Sarema“, kurioje buvo pristatyta įvarių saugos jutiklių sandara, įprasta saugos sistema, taikoma gyvenamuosiuose namuose. Ją jaunuoliai patys turėjo paruošti, instaliuoti bei išbandyti. Sesijos metu buvo išklausytos teorinės paskaitos apie saugos svarbą pastatuose, gaisrus, statybines medžiagas, armatūrinį betonavimą ir konstrukcijų patvarumo analizę. VGTU statybos fakulteto laboratorijose programos dalyviai turėjo paruošti skirtingo mišinio betono gaminius, kurių patvarumą ir savybes testuos kitoje sesijoje, buvo supažindinti su įvairiais hidrauliniais presais, išbandė įprasto betono armatūros tempimo savybes. Nemažą dalį užsiėmimų laiko moksleiviai praleido dirbdami su kompiuteriu, mokydamiesi modeliuoti įvairias detales bei konstrukcijas skaitmeniniu būdu. Mokinių grupė buvo nuvykusi į bendrąjį pagalbos centrą (BPC), ten susipažino su operatorių darbu, veiklos sistema Lietuvoje. Vaikščiojant pagal Neries krantinę buvo aptarti keli pagrindiniai Vilniaus tiltai, jų konstrukcijų ypatumai. Gimnazijos mokinys Matas Lengvinas dalinasi įspūdžiais: „Ateities inžinerijos projektas privertė atkreipti dėmesį į detales ir labiau pažinti aplinką, supančią žmones. Lankymasis VGTU leido pasijusti tikrais šios srities specialistais, paskaitos suteikė ne tik esminės teorijos, bet ir praktiškai pritaikomų žinių gyvenime, todėl ši sesija leido suvokti, jog jau mes stojame į suaugusiųjų gretas“.

Moksleiviai ir lydinti pedagogė buvo apgyvendinti viešbutyje „Fortuna Hostel“. Laisvu laiku mokiniai savarankiškai leido laiką Vilniuje. Išties džiugu, kad mūsų valstybėje yra vykdomos tokios programos, praverčiančios mokiniams visapusiškai.

Antanas Butkus, Gargždų „Vaivorykštės“ IIa klasės gimnazistas