2018 m. spalio 25–27 dienomis Varšuvoje vyko kasmetinė „eTwinning“ konferencija, į kurią susirinko pačių geriausių Europos projektų autoriai pasidalinti patirtimi ir pristatyti savo projektus. Džiaugiuosi laimėjusi konkursą „Geriausia Lietuvos „eTwinning“ mokykla 2018”, nes buvau pakviesta dalyvauti didžiuliame „eTwinning“ bendruomenės renginyje, kuriame sutikau mokytojų iš visos Europos.

Programos „eTwinning“ veiklų tema 2018-aisiais – kultūros paveldas, todėl ir konferencijoje buvo gvildenama ši tema, dalinomės patirtimi, kaip sekėsi domėtis praeitimi ir semtis išminties ateičiai. Iškilmingiausias konferencijos momentas buvo geriausių Europoje „eTwinning“ projektų apdovanojimų ceremonija. Buvo labai įdomu iš arčiau susipažinti su kitų šalių mokytojų gerąja praktika vykdant šiuos projektus.

Pirmoji konferencijos diena prasidėjo sveikinimo kalbomis ir grupiniu užsiėmimu „eTwinning expresas“. Visi dalyviai registruodamiesi gavo asmeninius nurodymus, kurioje stotyje turi rinktis. Man burtai lėmė pradėti kelionę pirmoje stotyje pavadinimu „Middle Age“ (Viduramžiai). Šioje stotyje sutikau dar apie 20 mokytojų iš skirtingų Europos šalių. Mūsų tikslas buvo nukeliauti kartu iki septintos stoties ir kiekvienoje stotyje atlikus paskirtą užduotį gauti dėlionės dalelę. Buvo labai smagu susipažinti su naujais pakeleiviais kartu atliekant istorinių, geografinių, technologinių, meninių įgūdžių reikalaujančias užduotis. Šis užsiėmimas padėjo atsikratyti streso ir įtampos, kurie atsiranda patekus į naują aplinką.

Antrąją ir trečiąją dieną vyko darbas pasirinktose veiklose. Pasiūla buvo didelė, o sudalyvauti galima tik keturiuose praktiniuose mokymuose. Teko lankytis Norvegijos mokytojų Kristine Sevik ir Vibeke Guttormsgaard praktiniame užsiėmime apie robotų gamybą iš įvairių medžiagų ir jų programavimą BBC micro:bit‘ų pagalba. Mokytojos parodė įvairius BBC micro:bit panaudojimo būdus, padėjo suprogramuoti keletą programėlių ir patikino, kad vaikai, išbandę šiuos užsiėmimus, patiki, kad gali išmokti programuoti. Slovakijos žurnalistė Marie Stracenska praktiniame užsiėmime „Truth or nonsense...?“ kalbėjo apie tai, kaip kritiškai vertinti pateiktą informaciją internete ir kad informacijai internete visada reikia apmąstymų ir diskusijų. Belgė Sabrina Vorbau kvietė diskusijai apie tarpusavio supratimą, toleranciją ir pagarbą bei internetines patyčias. Ji pristatė Europos Komisijos finansuojamą projektą „SELMA“ (socialinis ir emocinis mokymasis dėl abipusio sąmoningumo), kurio tikslas – kovoti su internetinės neapykantos problema skatinant abipusį supratimą, toleranciją ir pagarbą. Mūsų mokykloje mokiniai šių įgūdžių ugdosi per SEU programą „Lions Quest“. Buvo labai įdomu išgirsti, kaip kitose šalyse sprendžiami patyčių klausimai. Pasisėmiau patirties, kaip STEM pamokose panaudoti kultūros paveldą. Įgytos dalykinės žinos neabejotinai paįvairins ir praturtins pamokas bei projektines veiklas.

Užsiėmimuose dalyvavo mokytojai iš įvairių šalių, tai buvo puiki galimybė pabendrauti su jais, pasidomėti jų vykdoma projektine veikla, susirasti bendraminčių, su kuriais ateityje vykdysime „eTwinning“ projektus. Be galo džiaugiuosi, kad galėjau pabuvoti Europos lygio konferencijoje, tai puikus pavyzdys, kaip reikia organizuoti seminarus, konferencijas, vesti pamokas.

Grįžusi namo ir viską pergalvojus galiu teigti, kad svarbiausias dalykas buvo bendravimas ir susipažinimas su daugybe skirtingų kultūrų nuostabių žmonių. Turėjau progą lavinti savo anglų kalbos žinias ir sužinojau gausybę naujų dalykų, prasiplėtė akiratis, supratau, kad ne viskas yra taip, kaip man atrodo. Be abejonės, svarbūs ir įdomūs buvo praktiniai užsiėmimai, kurie sustiprino pasitikėjimą savimi, jaučiuosi patobulėjusi, atradusi daug bendraminčių Lietuvoje ir Europoje. Siūlau visiems mokytojams išbandyti „eTwinning“ projektus.

Daiva Kačinskienė, Klaipėdos r. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos ir Agluonėnų pagrindinės mokyklos informacinių technologijų mokytoja metodininkė