geografijos pamokoje pasvarstymai apie ateitiGyvenimo realijomis besidomintys žmonės žino, kad Arnoldas Pranckevičius – Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas. Dirbo prezidento V. Adamkaus patarėju, buvo Europos Parlamento pirmininkų J. Buzeko ir M. Schulzo diplomatiniu patarėju Rytų ir Azijos politikos, Europos Sąjungos plėtros strategijos, saugumo bei gynybos klausimais. JAV Colgate universitete įgijo Tarptautinių santykių bakalauro, o Paryžiaus politikos mokslų institute – Europos studijų magistro diplomą. Dabar užima Užsienio reikalų viceministro pareigas.

Ir štai sausio 15 d. Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos moksleiviams ir mokytojams  pasisekė virtualai susitikti su šia garsia savo darbais, išsilavinimu asmenybe.

Geografijos pamokoje vyko diskusija apie Europą, o būtent apie pasikeitimus iki 2050 metų. Buvo kalbama, kokiems pokyčiams mes turime būti pasiruošę, nes pasaulis labai greitai keičiasi. Svečias akcentavo, kad Europoje yra sutelkta apie 50-60 % visos pasaulio ekonomikos. ES kelia tikslus pereiti prie tvaresnio vartojimo, siekti žaliosios pertvarkos. Džiugu, kad klimato kaitos politikoje Europa pirmauja pasaulyje ir mano jau iki 2050 metų tapti neutralia klimatui. Žemynas pirmauja pasaulyje ir skaitmeninėje politikoje - trečia vieta po JAV ir Kinijos. Net 80 % Europos duomenų dar nėra panaudojami, todėl mūsų visų ateityje laukia didelės galimybės.

Susitikime išgirdome samprotavimų ir apie dirbtinį intelektą. Pasvarstėme, ar jis galės daugelyje sričių pakeisti žmogų? Manoma, kad bus reikalinga sukurti dirbtinio intelekto etiką. O kaip reikės įgalinti atsakomybę už dirbtinio intelekto sukeltą įvykį?.. Reiškia, bus svarbu įvesti daug reglamentavimo.

A.Pranckevičius gimnazistus motyvuojančiai padrąsino sakydamas, kad protinga ne panikuoti, o jau dabar ruoštis rimtiems pokyčiams: lavinti kritinį, analitinį mąstymą, atsakingai kurti save - puoselėti  charakterį, stiprinti komunikacinius įgūdžius, plėsti požiūrį. Reikia suprasti, kad jaunimo  karjeros  laukia vadinamieji ,,linksmieji kalneliai”, nes darbo kultūra labai greitai keičiasi. Dirbti viename darbe 10 metų - tai labai ilgas laiko tarpas, todėl kaip alternatyva populiarės laikinas darbas.

Po susitikimo pakalbinau keletą gimnazisčių, kad pasakytų, ką manančios apie šią pamoką-susitikimą? Ketvirtokė Gabija pasidžiaugė, kad buvo reali galimybė geriau pažinti Europos Sąjungą, išgirsti apie jos iššūkius. Abiturientė pastebėjo, kad šio asmens ambicijos, pavyzdinga lyderystė bei neišsemiama patirtis, įkvėpė ne vieną besiklausantį mokinį, o pateikta informacija tikrai naudinga bei aktuali susirinkusiems.

Trečiokės Gintautė ir Gabrielė sakė, kad nustebino, kiek daug gali pasiekti paprastas žmogus, turėdamas motyvacijos mokytis, dirbti ir tobulėti. Tai motyvuoja keistis! Gimnazistės neslėpė, jog buvo labai įdomu išgirsti Europos planus bei užsibrėžtus tikslus. Ypač Gabrielė džiaugėsi galėdama dalyvauti susitikime, nes buvo girdėjusi apie šią asmenybę ir ja žavėjosi, tad įdomu realiai išgirsti, kas mūsų laukia ateityje, kaip keisis pasaulis ir kokios bus reikalingiausios profesijos. Gimnazistės nuoširdžiai patikino, kad pamoka buvusi informatyvi, naudinga ir įtraukianti. Kaip kitaip, juk į ją rinkosi savo noru...

Apibendrindama susitikimą, noriu pasidalinti svečio pasakytais garsaus mokslininko Stepheno Hawkingo  žodžiais: ,,Visų pirma, žiūrėkite į žvaigždes, o ne sau po kojomis.”

           Susitikimo organizatorė Gargždų ,,Vaivorykštės“gimnazijos geografijos mokytoja

Jurga Venckauskienė