Metodinė veikla

2019 10 10 respublikinis seminaras edukaciniu erdviu panaudojimas sekmingam mokiniu ugdymui2019 m. spalio 10 d. mūsų rajono ugdymo įstaigų logopedai, specialieji pedagogai ir švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė dalyvavo respublikiniame seminare „Edukacinių erdvių panaudojimas sėkmingam mokinių ugdymui“, kuris vyko Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinėje mokykloje. Ši įstaiga yra viena iš 2018 metų Mokyklų edukacinių erdvių konkurso nugalėtojų. Mokykloje yra ugdomi mokiniai, kurie turi vidutinį, žymų, labai žymų ar gilų neprigirdėjimą, naudoja kochlearinį implantą. Įstaigai vadovauja šauni direktorė Danutė Kriščiūnienė, dirba būrys puikių, savo darbui atsidavusių mokytojų, specialistų. Puoselėjant mokyklos aplinką, kuriant edukacines erdves labai padeda Gintautas Šimkus, kuris yra ,,Debesų sodo“ įkūrėjas.

Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje rugsėjo 05d. vyko 1-2 klasių mokiniams, priešmokyklinės grupės, bei Pėžaičių ugdymo skyriaus vaikučiams saugaus eismo pamokėlė. Pamokėlę vedė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos rajono policijos komisariato bendruomenės pareigūnė Silvija Šilinskė. Pamokėlės metu pareigūnė su vaikais kalbėjosi, ir atliko praktines užduotis apie saugų elgesį kelyje, kur ir kaip galima pereiti gatvę, kaip elgtis autobuse ir iš jo išlipus, kodėl važiuojant automobiliu reikia prisisegti saugos diržą, kaip saugiai važiuoti dviračiu.

Ugdymo plėtotės centras tęsdamas projekto „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ veiklas, kvietė bendrojo ugdymo mokyklas dalyvauti atrankoje įvairių dalykų inovacijoms išbandyti ir kartu tobulinti bendrojo ugdymo mokytojų dalykines ir bendrąsias kompetencijas.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos etikos mokytoja Ilma Agajan dalyvavo dešimties dienų seminare-stažuotėje Yad Vashem – tarptautinėje studijų apie Holokaustą mokykloje, Izraelyje. Seminarai Lietuvos mokytojams ir švietimo darbuotojams vyksta įgyvendinant bendradarbiavimo sutartį tarp Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti ir Yad Vashem.

Kaip ir kasmet, taip ir šiais metais, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje buvo organizuota tęstinė dieninė vasaros poilsio stovykla vaikams iš socialiai remtinų ir daugiavaikių šeimų. Stovykla veikė nuo birželio 10d. iki 14 d. Stovyklą lankė 1-4 klasių mokiniai. Stovyklos veiklas organizavo gimnazijos soc. pedagogė metodininkė Laima Rėbždienė, o jai talkino psichologė Aneta Žukauskienė.

2019 m. birželio 14 d. buvo organizuota metodinė diena ,,Ugdymo erdvių ir veiklų pritaikymas, ugdant skirtingų gebėjimų vaikus". Joje dalyvavo Jurbarko r. ir mūsų rajono logopedai ir specialieji pedagogai. Tęsiamas užsimezgęs specialistų bendradarbiavimas. Metodinės dienos dalyviai susipažino su Klaipėdos rajono Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos specialiojo ugdymo skyriaus ir Priekulės vaikų lopšelio-darželio gerąja patirtimi bei Klaipėdos rajono J. Gižo etnografinės sodybos galimybėmis ugdant skirtingų gebėjimų vaikus. Minėdami Gedulo ir vilties dieną dalyviai prisijungė prie šalyje organizuotos visuotinės tylos minutės, pagerbiant tautiečius, nukentėjusius nuo tremties ir kalinimų.

Pernai Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje startavęs tarpmokyklinis projektas LAIKMEČIO ŽENKLAI, šių mokslo metų pabaigą nuspalvino dar sodresnėmis ir prasmingesnėmis spalvomis. Prie priekuliškių ir Klaipėdos Sendvario progimnazijos prisijungė Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija. Mokiniai domėjosi Priekulės miesto istorija, literatūriniu ir gamtiniu paveldu. Projekto dalyviai apgailestavo, kad sunkiausiai buvo įveikiamos užduotys, reikalaujančios matematinių žinių ir inžinierinių sprendimų, tačiau puikiai jautėsi išmaniųjų technologijų pasaulyje. Įgytos žinios, pagilinti socialiniai-emociniai įgūdžiai: bendravimas, bendradarbiavimas, savitarpio pagalba. Mokiniai puikiai suvokė, kas yra pagalba kitam, mandagus pokalbis, pagarba asmeninei erdvei, pagarba vyresniems ir dėmesys aplinkiniams.

Gegužės 17 d. IIf klasės mokiniai dalyvavo Kretingos rajono Salantų gimnazijoje vykusioje regioninėje mokinių gamtamokslinių tiriamųjų darbų konferencijoje ,,Žmogus ir gamta", kurią organizavo Salantų gimnazijos ir Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Rasa Bumblienė ir Aurelija Orlovienė.

Didžiuojamės mokytojais, puoselėjančiais etninę kultūrą mokyklose. Gargždų „Minijos“ progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Ramunė Našlėnienė ir vyresnysis technologijų mokytojas Darius Gruzdys įgyvendino 6-7 klasių projektą „Ar mes žemaičiai?“, skirtą Žemaitijos metams paminėti. Mokinius filmuotos medžiagos įgarsinimui parengė lietuvių kalbos mokytoja Rūta Tamošaitienė. Kviečiame pamatyti ir galimai naujų dalykų sužinoti! https://www.youtube.com/watch?v=CWDQ6WyJ6Ko

Trečius metus Gargždų ,,Minijos“ progimnazijoje vyko gamtamokslinis seminaras. Pradinių klasių mokytojos V. Ratkuvienė ir B. Šutinienė parengė mokinių praktinio gamtamokslinio seminaro programą ,,Tyrinėk, atrask, kurk“ ir gegužės 9 dieną vedė seminarą Klaipėdos rajono mokyklų 4 klasių mokiniams. Kiekvienais metais į seminarą atvyksta vis kitų mokyklų ketvirtokai. Šįkart sugužėjo Plikių, Vėžaičių, Endriejavo, Dovilų ir Slengių mokiniai ir jų mokytojos. Jaunieji gamtininkai tyrinėjo įvairias medžiagas, atliko eksperimentus, darė išvadas. Savo pasigamintomis dūdelėmis, būgneliais linksmą polką grojo tikrame orkestre. Refleksijos metu mokinai savo atliktas veiklas įsivertino linksmomis šypsenomis magnetinėje lentoje.

Neužteršta gamta, švari ir sveika aplinka yra didelis žmonijos turtas, o be to, tai būtina sąlyga išlikimui, egzistavimui. Nuo to, kaip mes saugome gamtą, naudojamės jos teikiamomis gėrybėmis, puoselėjame ir tausojame aplinką, priklauso mūsų visų ateitis. Vilniaus Gedimino technikos universiteto nuotolinio ugdymo platformos ,,Ateities inžinerijos” programų „Darni gyvenamoji aplinka“ bei „Atliekos ir darni aplinka‘‘ veiklose dalyvavo 14 gimnazijos mokinių ir pristatė tris projektinius darbus. Geografijos mokytoja Jurga Venckauskienė ir jos mokiniai (Daugintytė Leticija, Gečaitė Agnė, Gižas Liudas, Gomas Titas, Putrius Liudas, Remeikaitė Rugilė, Žutautas Benas) savo tiriamąjį darbą atliko Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos aplinkoje, vykdė apklausą – mokiniai pateikė, kokią susisiekimo rūšį panaudojo kelionei į mokyklą, kokį atstumą įveikė ir kiek laiko sugaišo. Atsakymai buvo išanalizuoti, pateikti lentelėse bei diagramose, padarytos išvados. Konkursui pristatė plakatą ir parengė darbo aprašą. Mokiniai apdovanoti paskatinamuoju prizu, kad ir kitais metais tęstų pradėtą tiriamąjį darbą.

Kaip ir visi kasmet laukiame atbundančios gamtos, kuri nusidažo ryškesnėmis spalvomis, taip ir kasmet laukiame šilto susitikimo su rajono mokyklų bibliotekininkų būreliu. Gegužės 8 – ąją dieną paminėdami 2019 Žemaitėjės metus atvykti pakvietėme į Plikių Ievos Labutytės pagrindinę mokyklą. Atvyko ir Klaipėdos rajono švietimo skyriaus specialistė Rasa Žvaginienė, ir rajono mokyklų bibliotekininkės. Mielai svečiais rūpinosi Tatjana Zaksienė, Vitalija Vilkaitė, mokyklos bibliotekininkės.

„Geros mokyklos koncepcijoje“, į kurią lygiuojasi visa šiandieninė švietimo sistema, teigiama: „<...> gera mokykla – pamatinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti ir sėkmės siekianti mokykla“.

Šiuolaikinėje mokykloje svarbiausiu tikslu tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas, todėl sėkminga mokytojos ir mokinio veikla – mąstymą lavinanti veikla, kurioje naudojama gausybė patrauklių metodų, padedančių atsiskleisti kūrybingumui. Kaip teigia žymus pedagogas, pedagogikos teoretikas Sebastianas Leitneris, šiandien svarbiau ne tai, ko mokytojas moko, bet tai, kaip mokiniai mokosi. Todėl pamokos netradicinėse erdvėse, edukacinės išvykos, patyriminis mokymas tampa neatsiejama kiekvienos mokymosi veiklos dalimi.

„Geros mokyklos koncepcijoje“, į kurią lygiuojasi visa šiandieninė švietimo sistema, teigiama: „<...> gera mokykla – pamatinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti ir sėkmės siekianti mokykla“.

Šiuolaikinėje mokykloje svarbiausiu tikslu tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas, todėl sėkminga mokytojos ir mokinio veikla – mąstymą lavinanti veikla, kurioje naudojama gausybė patrauklių metodų, padedančių atsiskleisti kūrybingumui. Kaip teigia žymus pedagogas, pedagogikos teoretikas Sebastianas Leitneris, šiandien svarbiau ne tai, ko mokytojas moko, bet tai, kaip mokiniai mokosi. Todėl pamokos netradicinėse erdvėse, edukacinės išvykos, patyriminis mokymas tampa neatsiejama kiekvienos mokymosi veiklos dalimi.

Vienas iš pilietiškumo ugdymo uždavinių yra siekti, kad mokiniai aktyviai ir atsakingai dalyvautų mokyklos, vietos bendruomenės ir visuomenės gyvenime. Dalyvavimas ir pokyčių inicijavimas bendruomenėje – tai ypač svarbi ugdomosios veiklos sritis, skirta praktiniams mokinių gebėjimams ugdytis, o tai įmanoma tik aktyviai dalyvaujant pilietinės bendruomenės gyvenime.

2019 m. balandžio 11 d. Klaipėdoje, viešbutyje ,,Amberton Klaipėda“ vyko tarptautinė konferencija ,,Holistinis (visuminis) ugdymas ir terapija ikimokykliniame amžiuje žaismės aspektu“ prevencinio projekto ,,Vaiko kelias į gražią kalbą. Laimingas vaikas“ sklaida. Konferencijoje dalyvavo Lietuvos ikimokyklinių įstaigų logopedai, mokytojai, projekto ,,Vaiko kelias į gražią kalbą. Laimingas vaikas“ dalyviai. Konferencijoje buvo aptariami įvairūs žaismės principu grindžiami kalbos sutrikimų prevencijos būdai, holistiniai metodai ir efektyvi pagalba vaikui, sudarant kuo palankesnes sąlygas jo kalbos plėtotei. Buvo pristatomi žodiniai, vaizdiniai ir stendiniai pranešimai, vyko metodinių priemonių paroda. Šiame projekte dalyvauja Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Nyderlandų specialistai ir pedagogai, vaikai ir tėvai. Jame dalyvauja keletas mūsų rajono ugdymo įstaigų: Gargždų lopšelis-darželis ,,Gintarėlis“, Gargždų lopšelis-darželis ,,Naminukas“, Vėžaičių lopšelis-darželis.

Pokategorės