Bendra informacija

Rinkodaros specialistai sako, jog kai kada pirma turi parduoti problemą, kad parduotum produktą. Turbūt dažnas sutiks, jog malonu ir produktyvu dirbti su mokiniais, kurie mokosi, to nori, klauso. 2015 m. Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas iliustravo, jog tinkamoje aplinkoje mokiniai gali pasiekti 16 procentų daugiau žinių ir gebėjimų. Žinant skaitmeninės epochos tempus ir tai, jog Lietuva yra tarp keturiasdešimt turtingiausių pasaulio šalių, auga akivaizdus poreikis naujos kartos mokytojų, su nauja mokomąja kalba bei aplinka. Jau kelinti metai tradicine tapusioje kasmetinėje metodinėje sesijoje, Klaipėdos rajono mokyklų flagmane, Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje, pristatomos idėjos, kaip kuriant virtualias mokymo(si) aplinkas realizuoti šiuolaikiškas pamokas.

Saulėtą rugsėjo 7 dienos popietę Klaipėdos rajono Mokyklų metodinės tarybos nariai (rajono pedagogų metodinių būrelių pirmininkai) susirinko į išvažiuojamąją metodinę sesiją. Ši rudens sesija turėjo keletą tikslų: aptarti ir patvirtinti Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetus, pasirengti išplėstiniam rugsėjo 18 d. metodiniam pasitarimui ir susipažinti su edukacinių išvykų mokiniams pamario krašte galimybėmis.

1. Mokymo ir mokymosi gerinimas (mokinys–mokytojas–tėvai):
1.1. atskirų mokinių pažangos  stebėjimo, vertinimo ir įsivertinimo sistemos tobulinimas;
1.2. mokymosi pagalbos teikimas – orientavimasis į mokinio poreikius;
1.3. aktyvūs ugdymo metodai ir ugdymo turinio integravimas;
1.4. socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas;

2. Duomenimis grįstas ugdymo ir mokymo kokybės gerinimas:
2.1. tarptautinių, nacionalinių mokinių pasiekimų  tyrimų, testų rezultatų, rekomendacijų  ir išvadų panaudojimas;
2.2. mokyklos išorinio vertinimo,  įsivertinimo ir kitų duomenų naudojimas;

3. Pedagoginių darbuotojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas:
3.1. profesinis pedagogų skaitmeninio raštingumo didinimas;
3.2. kolegialaus grįžtamojo ryšio  panaudojimas mokytojo kompetencijų tobulinimui;
3.3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ryšio su ugdymo procesu užtikrinimas.

Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazija puoselėdama humanitarines vertybes paminėjo  Europos kalbų dieną. Ta proga, bendradarbiaujant gimnazijos kalbų mokytojams, visoms klasėms organizuojama įvairi edukacinė veikla.

Šiais metais Europos kalbų dienos šventė, organizuota anglų kalbos mokytojų Violetos Jurjonienės ir Ingos Ulonienės, įgijo naujų spalvų. Jai paminėti mūsų mokykloje I-II klasių mokiniai rinko įdomiausius faktus apie Europos kalbas, juos užrašė į lapus ir iliustravo. Kūrybinių darbų paroda, surengta prie aktų salės, sulaukė gausaus būrio smalsuolių.

Švietimo ir mokslo ministerijos ir  Ugdymo plėtotės centro organizuotos  Metodinės dienos darbo grupių protokolai.

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B1R8hGwlIHNNa3V3M1N3cFFyYTQ

Gargždų "Minijos" progimnazijos istorijos mokytoja metodininkė Jūratė Grimalienė ir technologijų mokytoja metodininkė Ramunė Našlėnienė parengė integruotą istorijos ir technologijų pamoką "Pirmykščio žmogaus menas ir tikėjimas" ir kviečia kolegas pasinaudoti jų parengta medžiaga.

1.Mokymo ir mokymosi gerinimas:
1.1. individualios mokinių pažangos vertinimo tobulinimas;
1.2. ugdymo turinio integravimas ir tarpdalykinės sąsajos;
1.3. IKT naudojimas;
1.4. gabių mokinių ugdymas;
1.5. mokymosi pagalbos teikimas.
2. Pilietinis, socialinis ir emocinis mokinių ugdymas.
3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir ugdymo proceso ryšio užtikrinimas.

Rugpjūčio 27 d. Švietimo centras organizavo Klaipėdos rajono Mokyklų metodinės tarybos sesiją-edukacinę išvyką „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir ugdymo proceso pažangos sąsajos: metodinės tarybos vaidmuo“. Sesija vyko keliais etapais netradicinėse aplinkose, aplankant Plungės rajono žymiausius objektus: N. K. Oginskio dvarą, energetinius labirintus bei Žemaitės memorialinį muziejų Bukantėje. Pagrindinis sesijos tikslas – išanalizuoti metodinės tarybos vaidmenį pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir metodinės veiklos srityse.

Mokinių rudens atostogas Vaivorykštės" mokytojai išnaudoja kompetencijų tobulinimui: gimnazijos metodinė taryba organizavo kvalifikacijos tobulinimo sesiją „Kolega – kolegai: (ne)paprasti dalykai irgi įkvepia" (mokinių mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymo ir motyvacijos skatinimo sėkmė!).

Rugpjūčio 26 d. Klaipėdos r. Mokyklų metodinės tarybos nariai dalyvavo edukacinėje išvykoje į Vilkaviškio rajoną. Vilkaviškio rajono Švietimo pagalbos tarnybos andragogai pristatė jų pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir metodinės veiklos organizavimo ypatumus, buvo plėtojama diskusija apie švietimo centrų darbo panašumus ir skirtumus, dalijamasi sėkmių pavyzdžiais.

›1. Nuoseklus ugdymo tobulinimas:

›1.1. individualus mokinių pažangos vertinimas;

›1.2. ugdymo turinio individualizavimas, diferencijavimas ir integravimas;

›1.3. IKT naudojimas;

›1.4. gabių mokinių ugdymas;

›2. Mokymosi pagalbos teikimas

›3. Socialinis ir emocinis mokinių ugdymas

2014 m. balandžio 15 d. Klaipėdos rajono biologijos, chemijos ir fizikos mokytojai dalyvavo projekto „Žaliosios mokymo aplinkos“ sukurtų leidinių pristatyme, dalinosi mokomosios medžiagos pritaikymo pamokose patirtimi. FOTO

Pirmą mokinių pavasario atostogų dieną Klaipėdos rajono dailės, technologijų ir informacinių technologijų mokytojai praleido labai turiningai – jie dalyvavo edukacinėje išvykoje į Šeduvos gimnaziją, kur patirties sėmėsi iš techologijų mokytojos ekspertės Ingos Hokušienės ir IT mokytojos metodininkės Rimos Juškienės.

Balandžio 4 d. Klaipėdos rajono mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai dalyvavo metodinėje dienoje „Švietimo pagalbos organizavimas mokiniams su regos ir klausos sutrikimais“ ir lankėsi Klaipėdos regos ugdymo centre bei Klaipėdos Litorinos (kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinėje) mokykloje.