Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokytojai tradiciškai per mokinių rudens atostogas dalijosi savo patirtimi kasmetinėje metodinėje konferencijoje „Kolega – kolegai“, kurią organizuoja Metodinė taryba. Čia pristatytos idėjos mokyklai, kaip kuriant virtualias mokymo(si) aplinkas pamokas padaryti įdomesnėmis, prasmingesnėmis, suteikiančiomis daugiau kūrybiškumo ir laisvės tiek mokytojui, tiek mokiniui. Dvi dienas vykusioje metodinėje sesijoje sulaukta ir svečių iš įvairių Klaipėdos regiono mokyklų bei Kauno jėzuitų gimnazijos.

Metodinė sesija „Kolega – kolegai“
Idėjų mugė „Virtualių aplinkų panaudojimas mokant(-is)“
2018 m. spalio 29–30 d. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje

Metodinės veiklos koordinatorė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Nijolė Balčikonytė

Organizatorius – Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos Metodinė taryba: Ilma Agajan, Giedra Aliulienė, Rita Batečko, Ingrida Jančauskienė, Asta Jonauskienė, Alina Kalinauskienė, Rūta Laučienė, Nerija Valinčienė,
Jolita Višinskienė

Galima sakyti, jog išsilavinimas reikalingas tam, kad gyvenimas būtų šiuolaikiškas, ryškus, gražus. Šitų įkvėpimų šaltiniais didžiąja dalimi galėtų ir turėtų būti kukliai įtakingi visuomenėje mokytojai. Sakant „kukliai įtakingi“, turima omenyje globali panacėja. Gana ryški to iliustracija – šių metų Pasaulio futbolo čempionato apžvalgų akcentas, jog finalinėms rungtynėms teisėjaus buvęs kūno kultūros mokytojas iš Argentinos. Iš kitos pusės, paprastas teisės absolvento atsakymas – viskas mūsų rankose, kaip pakeisti Lietuvos švietimo, demografinį ir kitą landšaftą.

Rugsėjo 26 d. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje vyko renginys, skirtas Europos kalbų dienai. Šį kartą Humanitarinių mokslų metodinės grupės mokytojai nusprendė paįvairinti šios tradicinės šventės turinį ir organizavimo formą. Mokiniai, vadovaujami kalbų ir dailės mokytojų, jau savaitės pradžioje pradėjo ruoštis šiai dienai: piešė plakatus, šalių vėliavas, ruošė stendus, kūrė eilėraščius, repetavo dainas, rašė scenarijų.

https://image.prntscr.com/image/V_ujq5A1S36FZ_lHE4hb2A.pngRugsėjo 10 dieną minima Pasaulinė savižudybių prevencijos diena. Ji skirta atkreipti dėmesį į didelį savižudybių skaičių ir ieškoti išeičių užkirsti tam kelią. Pasaulinės savižudybių prevencijos dienos šūkis – „Mažinkime savižudybes, veikdami kartu“. Taip siekiama parodyti, kad kiekvienas žmogus gali padėti kitam bendruomenės nariui, kuris turi minčių apie savižudybę. Prisidėdami prie šio šūkio, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinių prezidentūros nariai, padedant gimnazijos psichologei Rūtai Lukošienei, sveikatos priežiūros specialistei Rasai Palionienei bei mokinių prezidentūros vadovei Birutei Gudauskienei, organizavo akciją.

Kelionės praplečia kiekvieno žmogaus akiratį, padeda geriau pažinti kitų šalių istoriją, pajusti, kuo gyvena eilinis lankomo krašto žmogus. Su tokiais lūkesčiais 2018 m. birželio 21-25 dienomis į Ukrainą išvyko 39 Klaipėdos rajono švietimo įstaigų vadovai ir Klaipėdos rajono švietimo skyriaus specialistai. Be to, edukacinės išvykos metu, rajono švietimo įstaigų vadovai dalyvavo  Klaipėdos rajono švietimo centro parengtoje kvalifikacijos tobulinimo programoje, vykdomoje ne Lietuvos Respublikos teritorijoje „Vadovų lyderystės kompetencijų raiškos įtaka švietimo kokybei: Ukrainos patirtis“.

Žodis ,,tremtis“ sukelia skaudžių prisiminimų, o ypač buvusiems tremtiniams, jų artimiesiems. Birželio 14- oji yra  Gedulo ir vilties diena, būtent tądien 1941 m. prasidėjo masinis mūsų tautiečių išvarymas iš savo gimtųjų namų. Tačiau prisiminti, pagerbti ir paminėti šį istorinį įvykį turėtų kiekvienas Lietuvos pilietis.

Skelbiama išankstinė registracija į „Specialiosiospedagogikos ir specialiosios psichologijos“ kursus. Registracija vykdoma čia REGISTRACIJA

Gegužės pradžioje Priekulėje startavęs tarpmokyklinis projektas „Laikmečio ženklai“, sėkmingai pratęstas Klaipėdoje.  Įsibėgėjusi vasara ir dar nesibaigiantys mokslo metai, įkvėpė naujiems įspūdžiams, žinioms ir supratimui, kad kiekviena diena, pamoka, veikla  ar  susitikimas palieka pėdsaką:  naują informaciją, pažintį, emociją bei patirtį.  Ryte iš Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos išriedėjusio mokyklinio autobusiuko keleiviai buvo neįtikėtinai ramūs ir be didesnių lūkesčių.

Birželio 1-22 d. Švietimo centre eksponuojama Kvietinių mokyklos-darželio 1-4 klasių pailgintos grupės ugdytinių kūrybinių darbų paroda "Auskit, riškit, mano rankelės". Kviečiame apsilankyti.

Penktadienį švietimo centre vyko Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (NMVA) organizuotas seminaras „Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijos įsivertinimas kokybės vadybos ir strateginio planavimo kontekste“. Seminare dalyvavo Klaipėdos regiono akredituotų mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų vadovai, metodininkai, darbuotojai, atsakingi už mokytojų kvalifikacijos tobulinimo veiklos kokybės įsivertinimą ir kvalifikacijos tobulinimo programų pasiūlos sudarymą. Seminarą vedė Šiaulių universiteto docentė ir Strateginių procesų vadovė dr. Renata Bilbokaitė, NMVA Mokyklų įsivertinimo skyriaus vedėja Laima Gudaitė ir metodininkė Ingrida Šedeckytė-Lagunavičienė. Lektorės kartu su seminaro dalyviais aptarė kokybės vadybos ir strateginio planavimo principus, įsivertinimo svarbą ir veiksmingumą, pabrėžė, kaip svarbu formuoti praktinio darbo įgūdžius, reikalingus planuojant ir vykdant institucijos įsivertinimo procesą. Švietimo centro direktorė Ramutė Sirutienė pristatė Klaipėdos rajono pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir metodinės veiklos prioritetų nustatymo ir planavimo patirtį naudojant mokyklų įsivertinimo ir išorės vertinimo, rajono ir nacionalinių švietimo aktualijų analizės duomenis.

Laikai keičiasi, palikdami ženklus su praeities kodu. Atkoduoti ne taip lengva, nes reikia: atrasti, sustoti, pažinti ir suprasti. O, supratus, žmogus gali leistis į naujų patyrimų kelią. Žinoma, tam reikia gebėjimo savarankiškai rinktis, atsakomybės, kritinio mąstymo ir kūrybiškumo. Stereotipinio, kasdienio supratimo kontekste dažniausiai atpažįstame kelio ženklus arba ženklus, žyminčius konkrečius objektus. Istorinio ar gamtinio paveldo objektų nesame įpratę laikyti laikmečio ženklais, tačiau vos tik juos priminus (priminus, nes tūkstančius kartų eita pro šalį), gimsta nuostaba ir smalsumas: o kas toliau? Toliau sėdome prie darbo stalo kartu su Klaipėdos Sendvario progimnazijos istorijos mokytoja Daiva Tamkuviene ir sudėliojome tarpmokyklinio integruoto – istorijos, lietuvių kalbos ir literatūros, užsienio kalbų, dorinio ugdymo, menų, etnokultūros, IT ir matematinių bei inžinierinių sprendimų - projekto „Laikmečio ženklai“ žingsnius, kuris sėkmingai startavo Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje. Produktyvios pabaigos tikimės Klaipėdos Sendvario progimnazijos „Jaunųjų istorikų“ būrelio ir jų mokytojos Daivos Tamkuvienės organizuotame projekto tęsinyje Klaipėdoje.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje nuo 2015 m. pradėta vykdyti socialinio-emocinio ugdymo (toliau – SEU) programa „Raktai į sėkmę“ tampa vis atsakingesnė bei veiksmingesnė veikla. Gimnazistai vis giliau suvokia, kaip svarbu ugdytis savimonę, savitvardą, socialinį atsakingumą, bendravimo įgūdžius bei gebėjimą atsakingai priimti sprendimus. Po mokslo metus trukusių įvairių darbų, apžvelgti rezultatų bei toliau lavintis reikalingas kompetencijas mokiniai, klasės vadovai, kiti specialistai susirenka į konferenciją.

Gegužės 5 – 7 dienomis vyko vienas didžiausių jaunimui skirtų projektų „Demokratijos paieškos“. Tris dienas Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai bei rajono jaunimas, su pagalba iš šio projekto iniciatoriaus Audriaus Lauručio plušo, diskutavo, sprendė problemas susijusias su Jaunimo politika. tad ką nuveikėme per šias tris dienas?

Pirmąją dieną atvykę į kaimo turizmo sodybą „Gribžė“ ir įsitaisę moderniai įrengtose patalpose, žaidėme susipažinimo žaidimą „Bingo“ pavidalu. Menkai ar visiškai nepažįstamų žmonių reikėjo klausti tokių klausimų, kaip „Ar esi apkeliavęs daugiau nei vieną žemyną?‘ ir ar „Moki daugiau nei dvi užsienio kalbas?“ Šis žaidimas reikalavo vikrumo, komunikabilumo, savybių, kurios vėliau tapo svarbia šia projekto dalimi. Po tokio žaidimo kibome į truputį rimtesnius darbus: kalbėjome ko gi trūksta šiandienos jaunimo politikoje ir ką reiktų keisti, jog Klaipėdos rajono jauni žmonės labiau įsitrauktų būti veiklesniais. Vakarą visi praleido labiau susipažindami: žaidė krepšinį, tinklinį, badmintoną, stalo žaidimus bei grožėjosi sodybą supančia gamta.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazistai turėjo puikią progą  tradicines pamokas iškeisti į  kūrybinius mokymus, kurie vyko dvi dienas. Tai edukacinio kūrybingumo ugdymo projekto moksleiviams – „Ugdyk kūrybiškumą – taip gimsta išradimai!“  tęstinis užsiėmimas. Turbūt daugelis mums draugiškai pavydite? O gal, kas esate dalyvavę panašiose veiklose, užjaučiate, nes žinote, kiek darbo turėjome atlikti.

Kaip ir kiekvienais metais, kai gamta pasipuošia įspūdingomis spalvomis, sujuda kūrybingi ir smalsūs kūrėjai. Tad nenuostabu, kad vieną šiltą  gegužės penktadienio popietę Gargždų „Vaivorykštės" gimnazijoje vyko jaunųjų rūbų dizainerių konkursas-festivalis ,,Kitokia  mada". Susibūrusi neformali jaunimo  grupė  įgyvendino projektą „30 metų madingi“, skirtą „Vaivorykštės“ gimnazijos 30-mečiui. Renginys mūsų mieste vyko septintą kartą, jo organizavimu rūpinosi gimnazijos dailės mokytojai Joana Lukienė, Rita Batečko, Gintautas Našlėnas. Jis finansuojamas pagal Klaipėdos rajono savivaldybės jaunimo veiklos  projektų finansavimą- ačiū parėmusiai Klaipėdos rajono savivaldybei. Organizatoriai dėkoja visiems, palaikiusiems jų iniciatyvą ir padėjusiems organizuoti renginį.

Vakar švietimo centre vyko dvi paskaitos „Mitologinės lietuvių ornamentikos paslaptys“, skirtos Klaipėdos r. senjorams ir pedagogams, integruojantiems etninę kultūrą. Lektorius – Vytautas Tumėnas, etnologas, menotyrininkas, istorikas, humanitarinių mokslų daktaras, Lietuvos istorijos instituto mokslo darbuotojas.