Metodinė veikla

Prasidėję mokslo metai ne tik skatina pakartoti ir įtvirtinti turimas žinias, bet pateikia ir naujų galimybių. Štai rugsėjo 24 -28 dienomis Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazistai (Bumblys Gvidas, Lengvinas Matas, Butkus Antanas, Peškys Linas, Rusteika Eimantas, Stonkus Justas, Sungaila Ignas, Tinkutis Mantas), besimokantys II-III gimnazijos klasėse, turės galimybę dalyvauti Vilniaus Gedimino technikos universiteto vykdomame projekte ,,Ateities inžinerijos“ neakivaizdinių programų sesijose. Mokinius lydės socialinė pedagogė Rosita Jankauskaitė, koordinuos fizikos mokytojas Romanas Rimkevičius.

Rugsėjo 14 dieną gamtos mokslais besidomintys Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos I–III klasių mokiniai kartu su biologijos mokytoja Jolita Višinskiene susiruošė į Klaipėdos universitetą, kuriame vyko mokslo festivalio „ERDVĖLAIVIS ŽEMĖ 2018“ renginiai. Išvyką organizavo biologijos mokytoja Raimonda Mankevičienė.

Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje rugsėjo 12d. vyko 1-2 klasių mokiniams, vaikų darželio ikimokyklinės, priešmokyklinės grupei, bei Pėžaičių ugdymo skyriaus vaikučiams saugaus eismo pamokėlė. Pamokėlę vedė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos rajono policijos komisariato bendruomenės pareigūnė Rasa Matkevičienė. Pamokėlės metu su vaikais kalbėjosi ir atliko praktines užduotis apie saugų elgesį kelyje, kur ir kaip galima pereiti gatvę, kaip elgtis autobuse ir iš jo išlipus, kodėl važiuojant automobiliu reikia prisisegti saugos diržą, kaip saugiai važiuoti dviračiu.

Gyvenime daug kas slypi už uždarytų (kartais net keliomis spynomis) durų. Norint rasti tinkamą raktą, reikia žinoti, kur jo ieškoti. Žinojimas atveria duris į pasaulį, kurį Tu taip sieki pažinti. Vienintelis visraktis pažinimui – smalsumas ir paslapties skonis.

Ar kada jautei? Ar norėjai? O gal bandei?... Baisu? Taip. Tačiau tik smalsumas nugali baimę. Išdrįsk atverti duris į paslapčių kupiną pasaulį. O ten, kur durys neatsidaro, galima pabandyti atverti langą.

Saulėtą rugsėjo 7 dienos popietę Klaipėdos rajono Mokyklų metodinės tarybos nariai (rajono pedagogų metodinių būrelių pirmininkai) susirinko į išvažiuojamąją metodinę sesiją. Ši rudens sesija turėjo keletą tikslų: aptarti ir patvirtinti Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetus, pasirengti išplėstiniam rugsėjo 18 d. metodiniam pasitarimui ir susipažinti su edukacinių išvykų mokiniams pamario krašte galimybėmis.

1. Mokymo ir mokymosi gerinimas (mokinys–mokytojas–tėvai):
1.1. atskirų mokinių pažangos  stebėjimo, vertinimo ir įsivertinimo sistemos tobulinimas;
1.2. mokymosi pagalbos teikimas – orientavimasis į mokinio poreikius;
1.3. aktyvūs ugdymo metodai ir ugdymo turinio integravimas;
1.4. socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas;

2. Duomenimis grįstas ugdymo ir mokymo kokybės gerinimas:
2.1. tarptautinių, nacionalinių mokinių pasiekimų  tyrimų, testų rezultatų, rekomendacijų  ir išvadų panaudojimas;
2.2. mokyklos išorinio vertinimo,  įsivertinimo ir kitų duomenų naudojimas;

3. Pedagoginių darbuotojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas:
3.1. profesinis pedagogų skaitmeninio raštingumo didinimas;
3.2. kolegialaus grįžtamojo ryšio  panaudojimas mokytojo kompetencijų tobulinimui;
3.3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ryšio su ugdymo procesu užtikrinimas.

Prasidėjus mokinių atostogoms, daugelis jų svajoja išsimiegoti, skirti laiko tik sau, užsiimti mėgstama veikla. Puiku, kad yra jaunuolių, svarstančių atostogauti prasmingai. Turiningos atostogos, pasak psichologės psichoterapeutės Vilmos Mažeikienės, turėtų prasidėti nuo klausimo: „Ko aš noriu?“ Įsivardijus poreikius, būtina išsiaiškinti, ką iš to, ko noriu, realiai galiu? Atlikus savianalizę, jau galima rinktis, ieškoti, bandyti.

2017–2018 m. m. Gargždų lopšelio-darželio „Naminukas“ bendruomenė visus renginius skyrė Lietuvos valstybės atkūrimo 100-čiui paminėti. Gruodžio mėn. organizuota viktorina „Lietuvių tautinis kostiumas“ tėvams, vaikams ir Klaipėdos r. švietimo įstaigų pedagogams buvo tikras iššūkis: kruopščiai ruošėsi, ieškojo medžiagos apie visų penkių regionų lietuvių tautinį kostiumą. Lūkesčiai pasiteisino. Komandos viena už kitą buvo stipresnės, atsinaujino žinios, sustiprėjo savasties jausmas.

Gegužės 11 d. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje vyko XV-asis vaikų ir jaunimo muzikos festivalis „Garsų vaivorykštė“. Festivalio tikslas – formuoti vaikų tautinės ir etninės muzikos pagrindus. Renginį organizavo gimnazijos mokytojos Laima Rimkienė, Jūratė Surblienė ir Anželina Papievienė.  Šiai metais dalyvavo 11 kolektyvų iš įvairių Klaipėdos rajono ir miesto įstaigų. Programą sudarė ne tik dainos ir šokiai, bet būta ir pasakojimų žemaičių tarme.

Gegužės 8 dieną vyko Klaipėdos rajono ir Klaipėdos miesto socialinių pedagogų apskrito stalo diskusija - susirinkimas. Lankėmės Klaipėdos miesto Eduardo Balsio menų gimnazijoje. Aptarėme socialinės pedagoginės pagalbos teikimo ypatumus miesto ir rajono mokyklose bei kitus aktualius klausimus (A. Skukauskienė, E. Stanienė). Klausėmės pranešimo „Kaip prakalbinti mokinį?“ ir dalyvavome edukaciniuose užsiėmimuose (V. Martyšienė, R. Malčienė). Susipažinome su Dvaro paveldu ir meno gimnazijos istorija  (I. Vaitulionytė). Klaipėdos miesto ir rajono socialinių pedagogų bendradarbiavimas vyksta antrus metus. Tai puiki proga pasidalinti darbo patirtimi, įgyti naujų žinių ir įspūdžių. Dėkojame Klaipėdos socialinių pedagogų metodinio būrelio pirmininkei Aretai Skukauskienei už malonų ir produktyvų bendradarbiavimą.

2018 m. pradžioje pagal Klaipėdos rajono švietimo centro įgyvendinamą tęstinį projektą "Jaunimo atsakomybės už savo sveikatą skatinimas, mažinant rizikos veiksnių paplitimą tarp jaunimo – Socialinio  ir emocinio ugdymo programų įgyvendinimas mokyklose", kurį finansuoja Klaipėdos rajono savivaldybė, vyko mokymai pedagoginės psichologinės tarnybos ir rajono mokyklų psichologams  "Laiptai. Kartu gali būti lengva". Juos vedė Klaipėdos miesto mokyklų psichologės Giedrė Paulauskienė ir Eglė Vladičkienė, kurios jau įgyvendina šią tėvystės įgūdžių lavinimo  programą.

Balandžio 12 d. Dituvos pagrindinės mokyklos informacinių technologijų vyresnioji mokytoja Rasa Jusčienė Klaipėdos rajono mokyklų 7, 8 klasių mokinių komandas sukvietė į penktąjį informacinių technologijų konkursą „Baitukas-2018“.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė  Rasa Žvaginienė pasidžiaugė, kad konkurse dalyvavo dvylikos rajono mokyklų komandos (iš viso rajone mokyklų, turinčių 7, 8 klases yra 16).

2018 m. balandžio 9 dieną, „Diemedžio“ ugdymo centre vyko tarptautinė metodinė-praktinė konferencija „Vaiko sėkmė: kokybiškas ugdymas, pagalbos galimybės, pozityvus požiūris“, kurioje dalyvavo ir mūsų rajono logopedai bei specialieji pedagogai. Konferencijos tikslas – skatinti šalies pagalbos mokiniui specialistus , pedagogus,  įstaigų vadovus dalintis gerąja darbo patirtimi orientuojantis į mokinių, turinčių specialiųjų poreikių,  kokybiško ugdymo užtikrinimą, pagalbos galimybes ir asmenybės augimo sklaidą.

Gargždų „Vaivorykštės” gimnazijos matematikai: Bambalaitė Monika, IIIa kl., Butkus Antanas, Ia kl., Danielkutė Solveiga, IIb kl., Jančauskas Dainius, IIIa kl., Dargytė Viltė, IIb kl., Stalmokaitė Marija, Ia kl. –  dalyvavo Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos organizuotame renginyje „Matematika iš amžių glūdumos. Senovės Graikija”.

Konferencijos metu Viltė ir Solveiga skaitė pranešimą „Geometrinių kūnų pradmenys bei skaičiavimo filosofijos pradžia Antikos laikais”. Klausydami kitų dalyvių pasisakymų susipažinome su Senovės Graikijos matematinės minties puoselėtojais ir skleidėjais.

2018 kovo 27 d. mūsų rajono logopedai ir specialieji pedagogai dalyvavo metodinėje dienoje „Raidos sutrikimų turinčių vaikų ugdymo galimybės ir būdai Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“. Ugdant vaikus, turinčius žymių raidos sutrikimų, svarbu pagerinti jų galimybes bendrauti, lavinti pažintinę raidą, mažinti netinkamo elgesio momentus. Lopšelio-darželio „Versmė“ pedagogai praktiškai yra išbandę bendravimo būdus gestais, judesiais, naudojant daiktus, simbolius, aplinkos struktūravimo, atlygio už atliktą darbą principus.

Gargždų Vaivorykštės" gimnazijos pirmokai kartu su klasių vadovėmis aktyviai įsitraukė į jau trečius metus gimnazijoje vykdomą SEU programą Raktai į sėkmę". Minėdami veiksmo savaitę Be patyčių", organizavo akciją Gyvenimas be patyčių" ir vieni kitiems vedė užsiėmimus patyčių prevencijos temomis.

Moksleiviai ruošdamiesi akcijai atsakingai planavo: iš pradžių diskutavo klasėse, kokios problemos aktualiausios mūsų bendruomenėje, vėliau numatė būdus toms problemoms spręsti ir asmenis, kurie galėtų padėti. Taip gimė mintis, kad apie patyčias kalbėtų mokiniai mokiniams. Gimnazistai pritarė, kad informacija, kurią  išgirsta iš savo bendraamžių, jiems įdomiausia ir lengviausiai įsimenama.

Pokategorės