Metodinė veikla
2015 m. vasario 20 dieną Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos aktų salėje vyko Klaipėdos rajono mokyklų 5-9 klasių komandų Proto kovos, skirtos Lietuvos valstybės nepriklausomybės paskelbimui ir atkūrimui. Dalyvavo 8 rajono mokyklų komandos. Proto kovose buvo šeši turai apie Lietuvos istoriją ,eurą ,foto, nesu gudresnis už penktoką, kapitonų dvikovą.Pirmas vietas iškovojo Judrėnų Stepono Dariaus pagrindinės mokyklos komanda "Dariuikai " bei Endriejavo vidurinės mokyklos komanda "Kalatauka","antrą vietą Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija. Renginį padėjo organizuoti gimnazijos socialinių mokslų metodinė grupė .Dėkolame už paramą ir apdovanojimus Klaipėdos rajono savivaldybės švietimo skyriui ir jo vyriausiai specialistei Vilmai Gudzevičienei.
Vasario 19 dieną Švietimo centre vyko seminaras „Streso valdymas darbe. Meno terapijos taikymo galimybės“. Lektorės: psichologė Asta Perulienė ir socialinė pedagogė metodininkė Edita Stanienė. Seminaro metu rajono pedagogės susipažino su streso sąvokomis, streso priežastimis ir pasekmėmis, išmoko kaip jį valdyti, kad galėtų sveikai ir ramiai gyventi. Taip pat susipažino su netradicinėmis meno terapijomis.
Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytojai vasario viduryje nutarė paįvairinti pamokų medžiagą, darbo būdus, įtraukdami veiklas, skirtas Tarptautinei gimtosios kalbos dienai.
Pirmiausia gimnazistai bei kolegos paraginti dalyvauti Nacionaliniame dailyraščio konkurse ,,Rašom!2015“. Reikėjo prisiminti taisyklingo, tvarkingo rašymo mėlynai rašančiu rašikliu įgūdžius. Iš keliasdešimties gimnazistų darbų išrinkta 13 - dailiausiai ir originaliausiai parašytų. Tikimės, kad iš atsiųstų dailyraščių vertinimo komisija tarp geriausiųjų darbų atrinks ir mūsų gimnazistų. Svarbiausia, žinoma, patobulinti savo raštą.
Nuo 2005 m. mūsų šalyje vyksta Metų knygos rinkimai ir jau tapo svarbiu tradiciniu Lietuvos kultūros įvykiu. Šią akciją, įtrauktą į 2006 m. Vyriausybės patvirtintą Skaitymo skatinimo programą, rengia Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, Skaitymo ir kultūrinio raštingumo asociacija.
Akcijos tikslas - skatinti Lietuvos gyventojus domėtis šiuolaikine lietuvių literatūra, stiprinti mūsų visuomenėje skaitymo prestižą. Akcijos idėja - pristatyti geriausius praėjusiais metais išleistus lietuvių literatūros kūrinius. Akcijos metu skaitytojai iš ekspertų komisijos pasiūlytų knygų išrenka Metų knygas keturiose kategorijose: vaikų, paauglių, suaugusiųjų ir poezijos.
2015 m. sausio 30 d. Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, Klaipėdos r. J.Lankučio viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyrius ir rajono lietuvių kalbos metodinis ratelis organizavo mokinių Meninio skaitymo konkursą- šventę. Tokiu būdu mokiniai yra skatinami domėtis grožine literatūra, puoselėjamas meninio žodžio suvokimas, stengiamasi ugdyti kūrybingą, drąsią, mąstančią ir iškalbingą individualybę. Be abejo, pasidžiaugiama meno mylėtojų bendryste, susipažįstama su naujais žmonėmis arba susitinka jau savus, tame pačiame konkurse pernai matytus bendraamžius.
Sausio 27 d. Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje vyko rajono 9- 12 klasių mokinių lietuvių kalbos ir literatūros olimpiada. Jos tikslai - skatinti mokinių domėjimąsi lietuvių kalba, literatūra, kultūra, sudaryti galimybes tobulėti filologijai gabiems vaikams. Tokia forma remiamos mokytojų iniciatyvos rengiant mokinius olimpiadoms ir taikant savo darbe individualius ugdymo metodus.
Projektą parengė ir vykdė:
Jūratė Grimalienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos istorijos mokytoja metodininkė;
Ramunė Našlėnienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė
Prezentacija: https://drive.google.com/file/d/0B4f6eUKcCTyCTlo1UFBpSlc3cGs/view?usp=sharing
Projektą parengė ir vykdė:
Jūratė Grimalienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos istorijos mokytoja metodininkė;
Ramunė Našlėnienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė
Prezentacija: https://drive.google.com/file/d/0B4f6eUKcCTyCTlo1UFBpSlc3cGs/view?usp=sharing
Klaipėdos rajono lietuvių kalbos mokytojai dalyvavo Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos metodinės tarybos organizuotoje kvalifikacijos tobulinimo sesijoje „Kolega – kolegai: (ne)paprasti dalykai irgi įkvepia“ (mokinių mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymo ir motyvacijos skatinimo sėkmė!). Gimnazijos lituanistai pakvietė kolegas dalintis gerąja patirtimi seminare ,,Skaitymo vilionės“.
Šių metų spalio 10 d. Klaipėdos raj. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje vyko Nacionalinės Lietuvos eTwinning paramos tarnybos ir programos ambasadorių inicijuotas eTwinning renginys ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams „Tarptautiniai projektai ugdyme“. Seminaro metu pristatytos Erasmus+, eTwinning programų galimybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigoms, registracija programos eTwinning portale, pasidalinta projektinės veiklos patirtimi, apžvelgti eTwinning erdvėje siūlomi internetiniai įrankiai. Renginio dalyviai jiems rūpimus klausimus galėjo užduoti pranešimų metu ir jiems pasibaigus.
Šių metų spalio 17 d. virtualioje konferencinėje aplinkoje vyko Nacionalinės Lietuvos eTwinning paramos tarnybos ir programos ambasadorių inicijuotas eTwinning renginys ikimokyklinio ir priešmokyklinio bei įvairių dalykų ugdymo pedagogams „Tarptautiniai projektai ugdyme“ (2 dalis). Seminaro metu pakartotos Erasmus+, eTwinning programų galimybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio bei įvairių dalykų ugdymo įstaigoms, priminta registracija programos eTwinning portale, pasidalinta projektinės veiklos patirtimi, apžvelgti eTwinning erdvėje siūlomi internetiniai įrankiai, vyko savarankiško darbo eTwinning portale apibendrinimas, refleksija. Renginio dalyviai jiems rūpimus klausimus galėjo užduoti pranešimų metu ir jiems pasibaigus.
Šių metų spalio 10 d. Klaipėdos raj. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje vyko Nacionalinės Lietuvos eTwinning paramos tarnybos ir programos ambasadorių inicijuotas eTwinning renginys ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams „Tarptautiniai projektai ugdyme“. Seminaro metu pristatytos Erasmus+, eTwinning programų galimybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigoms, registracija programos eTwinning portale, pasidalinta projektinės veiklos patirtimi, apžvelgti eTwinning erdvėje siūlomi internetiniai įrankiai. Renginio dalyviai jiems rūpimus klausimus galėjo užduoti pranešimų metu ir jiems pasibaigus.
Renginio pranešimai:
Europos mokyklų bendradarbiavimo programa eTwinning ir Erasmus+
Programos eTwinning įrankiai bendravimui ir bendradarbiavimui
Projekto metodo taikymas ugdyme
Daugiau informacijos apie eTwinning programą, registraciją portale, TwinSpace įrankių panaudojimą, gerosios patirties pavyzdžius rasite centriniame eTwinning portale bei nacionalinėje eTwinning interneto svetainėje www.etwinning.lt
Seminaro akimirkos: https://animoto.com/play/yNaGysbod7XyWE1Ch9p16Q
............................
Pranešimus galite parsisiųsti iš čia:
http://twinspace.etwinning.net/622/pages/page/2145
Spalio 23 d. rajono mokyklų bibliotekininkės lankėsi Drevernos pagrindinės mokyklos bibliotekoje. Bibliotekininkes maloniai priėmė, pasveikino ir palinkėjo sėkmingo darbo mokyklos direktorius Rimantas Povilas Kytra – renginio dalyvės jam nuoširdžiai dėkoja ir už malonias staigmenas. Bibliotekininkė Sigita Leleivienė supažindino su bibliotekos veiklos galimybėmis ir formomis, padedančiomis ugdyti skaitytoją.
Mokinių rudens atostogas „Vaivorykštės" mokytojai išnaudoja kompetencijų tobulinimui: gimnazijos metodinė taryba organizavo kvalifikacijos tobulinimo sesiją „Kolega – kolegai: (ne)paprasti dalykai irgi įkvepia" (mokinių mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymo ir motyvacijos skatinimo sėkmė!).
Rugpjūčio 26 d. Klaipėdos r. Mokyklų metodinės tarybos nariai dalyvavo edukacinėje išvykoje į Vilkaviškio rajoną. Vilkaviškio rajono Švietimo pagalbos tarnybos andragogai pristatė jų pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir metodinės veiklos organizavimo ypatumus, buvo plėtojama diskusija apie švietimo centrų darbo panašumus ir skirtumus, dalijamasi sėkmių pavyzdžiais.
1. Nuoseklus ugdymo tobulinimas:
1.1. individualus mokinių pažangos vertinimas;
1.2. ugdymo turinio individualizavimas, diferencijavimas ir integravimas;
1.3. IKT naudojimas;
1.4. gabių mokinių ugdymas;
2. Mokymosi pagalbos teikimas
3. Socialinis ir emocinis mokinių ugdymas